skogstroll
Nyss flög en helikopter så lågt över huset att de säkert kunnat titta in genom takfönstren, det skallrade om fönstren usch. Hur lågt får helikoptrar flyga egentligen över bebott område? confused.gif
Ralf
Dom är antagligen ute o besiktigar kraftledningar.
Förr minns jag att dom brukade meddela i lokalradion när det besiktigades ledningar.
skogstroll
aha... så är det nog... fick ju nästan hjärtsnörp giggle.gif
Alba
CITAT (skogstroll @ 13-08-2008, 14:42) *
aha... så är det nog... fick ju nästan hjärtsnörp giggle.gif

Ja det kan vara riktigt otäckt. Ibalnd uppfattar jag inte först att det är en helikopter och blir rejält rädd innan jag ser vad det är.
Platinum
Gissa hur stora svallvågor det blev när F15 hade flygvärnsövning på låg höjd en annan oanandes ute på en flytbrygga. Jädrar i mig, det kan man kalla sjögung.
Aqvakul
i princip ska luftfarkoster hålla sig minst 300 meter upp i luften över bebyggelse, förutom vid start och landning
Noak
För några år sedan flög militärflyg så lågt över vårt hus att fåren la sig ner och låtsades vara döda, vettskrämda m.a.o.
Jag ringde till flygflottiljen i Söderhamn och råskällde, men blev hänvisad till Ronneby, där en av flygarna snart skulle återkomma. Ganska snart ringde han och sa surt: Det finns inga hus där.
Jag påpekade att vi och fem andra hushåll bodde i byn, men han vidhöll att det bara fanns skog och därför kunde de flyga så lågt de ville!
Sen dess vet vi att vi egentligen bor i skogen under en sten. För det har försvarsmakten bestämt.
skogstroll
här är det inte heller särskilt tättbebyggt... och kattungarna blev livrädda o skrek stackarna. Hoppas det inte var nån amatörflygare bara...
Myosotis
CITAT (NIKEN @ 13-08-2008, 18:41) *
För några år sedan flög militärflyg så lågt över vårt hus att fåren la sig ner och låtsades vara döda, vettskrämda m.a.o.
Jag ringde till flygflottiljen i Söderhamn och råskällde, men blev hänvisad till Ronneby, där en av flygarna snart skulle återkomma. Ganska snart ringde han och sa surt: Det finns inga hus där.
Jag påpekade att vi och fem andra hushåll bodde i byn, men han vidhöll att det bara fanns skog och därför kunde de flyga så lågt de ville!
Sen dess vet vi att vi egentligen bor i skogen under en sten. För det har försvarsmakten bestämt.

Så otroligt dumt! Vilket dåligt bemötande!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon