Ja, var i friden ska jag lägga in min fråga? Kanske "Småprat..." kan vara ett alternativ?
Jag sitter alltså här och funderar på vad som kan vara den allra bästa och enklaste lösningen på min rabattfundering. Jag har en flerstammig hägg på tomten, vid mitt växthus, vilken vi har gallrat nu i våras. Naturligtvis har det kommit upp en massa skott, vilka jag kommer att ge mig på senare, när jag ser vilka jag vill behålla. Men det kommer också en massa gräs, brännässlor och annat otyg - plus att det är svårt att komma åt med gräsklipparen - under och intill stammarna. Har därför börjat fundera på en något upphöjd rabatt runt hela härligheten... Marken lutar lite "utför" s.a.s. men det tror jag inte är något bekymmer. Min fråga är alltså vad ni som har erfarenhet har för tips och råd till mig. Naturligtvis ska jag inte sticka under stol med att jag vill slippa gräva, så mycket som möjligt!

Nåväl, antar att jag måste bort med grässvålen... Men jag hoppas på ett bättre förslag från någon klok människa!
Hälsningar Karin M