Full version: Nu är dom här!
Ina
Idag när jag kom hem från Gbg så hade min yngste son tagit in posten och drällt den i hallen som vanligt. Men för en gångs skull kom jag av mig när jag skulle hojta på honom för att gruffa - det var ett paket till mig! Fem olika amaryllislökar som jag beställt över nätet! Nu står de och drar vatten över natten, så i morgon skall här planteras. En fjärilsamaryllis, två småblommiga och två vanliga, alla i olika färger... wub.gif biggrin.gif
Emser
nej, men grattis till nykomlingarna.... biggrin.gif wub.gif biggrin.gif

Hoppas att dom slår ut lagom till julstöket...när får vi se bilderna då? *ler*

Men jag måste säga att jag håller med Torvald Gahlin och kronprinsessan Margaretha, när dom sa följande:

"Ja, ja, klippa gräs eller skotta snö...en sak är i alla fall bättre med snön, när den väl drasat ner - den växer inte."

"Barn och blommor ha båda lika stort behov av solsken och kärlek."

*poetisk idag wub.gif*
Mvh/Emser
Ina
Jaaa, det där med bilder är lite värre, min gamla kamera funkar inte som den ska, så det jag kan plåta med är en liten webkamera. Bildkvalitén blir under all kritik! Vi får se hur det blir med det... sad.gif
Tyvärr fick jag ingen "Black Night", den var slut. *SUCK* Jag får väl göra ett nytt försök nån' annan gång. Men både "Lemon Lime" och fjärilsamaryllis "Sorbé" kom som dom skulle! biggrin.gif biggrin.gif
Ina
Nu slår min fjärilsamaryllis "Sorbé" snart ut! De andra fyra i baljan är inte lika snabba, men det är bara en sort där knopparna inte släppt från löken. Det borde bli så att jag har olika amaryllisar i blom ytterligare ett antal veckor framöver. "Joker" har blommat färdigt och "Piccolo" är i full gång! laugh.gif
Ina
Nu har jag amaryllisskog i baljan! Veneto, Sorbé och Salmon slåss om uppmärksamheten och i krukorna bredvid kommer knopp nummer tre på både Joker och Piccolo. laugh.gif
Emser
Grattis!!! wub.gif biggrin.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon