gurkmos
Hej är hoppet ute för min kära växt som jag älskar, vi renoverade för ett tag sen så det blev lite damm på
växten, så jag bestämde mig för att dusha den. Tror jag övervattnade den då. Så nu har nästan alla blad borta bara några enstaka gröna blad kvar. Finns det någon som har tips på vad jag kan göra med den, den är ca 1 m hög med många stammar. Finns det hopp kvar eller är det bara att skrota.
Väldigt tacksam för svar Mvh Carina
Red Top
Hej!
Målade ni om oxå? I så fall kanske den inte gillade någon ingrediens i färgen.
Hittade en gammal tråd på odla, som Du kanske kan ha nytta av:

http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...mp;#entry880459
gurkmos
Hej.. Ja vi målade om. Men när den va dammig så tänkte jag bara på att den skulle blir ren och då dushade jag den ett tag (Ganska länge) Och den är ju vattenkänslig vilket jag inte alls hade tänkte på då!Dum som jag är. Jorden är forfarande gansKA blöt. Kankse ska plantera om den. Kan ju verkligen ingenting om blommor.
Bassam
Om plantan står med våt jordklump under vintern, kan bladen falla. .
H: Bassam
Red Top
Hej igen!
Du kan ju pröva med att ta ut den ur krukan och sätta den på en tidning, eller fler=) till dess att den har torkat upp ordentligt. På det sättet får den lite syre till rötterna oxå.smile.gif
gurkmos
Tack för alla era svar. Men tror ni att jag kan få liv i den igen fall jag planterarar om den och klipper ner den
läste att planterna kommer endast som stammar från sydamerika. Den är klippt väldigt många gånger och det verkar bli 2 nya grenar varje gång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon