Full version: Köpa frö
LasseB
Har tidigare inte funderat i dessa banor men vad finns det för roligt att ta med från norra Grekland, främst fröer till växtzon 3-4 ute kanske i kallbänk
Har tidigare försökt ta Dr Westerlund från svågerns trädgård men tji den ville inte alls
Ska se om jag inte kan få med mig lite roliga perenner från Olympen också (plockar utanför nationalparken såklart)
Maggan H
Vi var på Cypern i höstas och det står stora skyltar på flygplatserna att det är förbjudet att ta frö och plantor med sig hem. Vet inte vad som händer om man ändå skulle göra det. Tyvärr.
Christer i Falköping
är inte de med i EU? Om de är det får man ta med växter och fröer. Om de inte är det kan jag ändå inte förstå varför man inte ens får ta med fröer.
Att hitta något i buskväg där som passar i våra trädgårdar är nog en omöjlighet, Fröer till lökar skulle däremot gå bra i många fall. Men som krukväxter kan det finnas mycket, men då vill nog de flesta ändå övervintra svalt.
Christer.
Maggan H
CITAT (Christer i Falköping @ 17-08-2008, 15:22) *
är inte de med i EU? Om de är det får man ta med växter och fröer. Om de inte är det kan jag ändå inte förstå varför man inte ens får ta med fröer.
Att hitta något i buskväg där som passar i våra trädgårdar är nog en omöjlighet, Fröer till lökar skulle däremot gå bra i många fall. Men som krukväxter kan det finnas mycket, men då vill nog de flesta ändå övervintra svalt.
Christer.

Jo, de är med i EU, de fick euro som valuta 1 jan i år. Kanske de inte har uppdaterat sig, ingen aning.
LasseB
Självklart måste man tänka på "hygienen" (inga kammaneter i mitt badvatten)
Funderade nog mest på något att så i kruka till våren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon