Bee
Min väninna har flyttat från stan och jag har inte fått hennes nya nr till bostaden. Jag har mobilnumret men den har hon avstängd. Både Hitta.se och Eniro visar enbart det gamla numret men man får väl nytt när man byter riktnummerområde? Eller flyttar man med det också? När jag ringer det gamla numret tutar det upptaget och har gjort så hela tiden så något måste vara fel.

Förr fick man reda på nya numret av Televerket men hur funkar det idag när man knappt vet vem folk ringer med?
Platinum
Hon kanske inte fått någon ny telefon installerad än? Valt att inte skaffa abonnemang för fast telefoni?

Ringa nummerupplysningen kanske?
Tobb
Du får ringa och fråga flirting.gif

Men om du kanske skickar ett sms till hennes mobil, om det bara är mobilen som är avstängd och inte abonemanget?
Eller baka en kaka och hälsa på henne på nya stället?
Vänta på flyttkortet? smile.gif

Eftersom jag vet att det hette televerket i min barndom så kanske det var ett tag sedan man fick reda på det nya nummret whist.gif
Lilla Birka
Är du helt säker på att hon vill fortsätta ha kontakt? Normalt sett borde hon ju då ha skickat sin nya adress och tele.nr.
Aqvakul
Kolla på eniro!
*Stintan*
Står ju i TS inledningsinlägg att hon kollat det coolgleam.gif
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 17-08-2008, 12:30) *
Står ju i TS inledningsinlägg att hon kollat det coolgleam.gif

slarvigt av mig, f´låt! blush.gif
Chamomille
Man kan få samma nummer i hela Sverige numer om man flyttar.
Gita
CITAT (Chamomille @ 17-08-2008, 12:41) *
Man kan få samma nummer i hela Sverige numer om man flyttar.

Inte samma riktnummer om det gäller ett fast abonemang, väl?
Gita
skogstroll
kan ju plinga Skatteverket och be om en folkbokföringsadress. Kan man ändå inte hitta tfn-nummer så... Det kanske tar ett tag innan eniro/hitta mfl fått in det på nätet också om hon flyttat nyligen.
Gossen Ruda
CITAT (skogstroll @ 17-08-2008, 15:28) *
kan ju plinga Skatteverket och be om en folkbokföringsadress. Kan man ändå inte hitta tfn-nummer så... Det kanske tar ett tag innan eniro/hitta mfl fått in det på nätet också om hon flyttat nyligen.

Jo, varje operatör skickar in uppdaterade uppgifter men det sker inte dagligen. Det kanske är lite strul med inkopplingen och jag tror inte det uppdateras innan allt är klart. Tidigare hade vi på Verket koll på allt.
Aqvakul
Om du går in på ratsit.se, så kan du få fram aktuell adress!
Bee
Nu har jag fått fatt på min väninna. Mobilnumret på Hitta.se var ett gammalt som inte används längre. Det nya hade jag på en lapp som jag hittade dan därpå efter rejält letande smile.gif
Eniro eller 118118 var inte till någon nytta. Uppdateringar på nätet sker inte på daglig basis.
Dessutom: min väninna har sagt upp det fasta abonnemanget. Bredbandsbolaget kunde inte erbjuda breband dit hon flyttade så det fick bli mobilt bredband med Telia. Dyrare på många sätt men en snabb lösning för henne.

Slutsatsen är alltså att man numera måste vänta in flyttkort eller uppdateringen på nätet om man inte har noterat folks telefonnummer någonstans där man hittar dom smile.gif. Detta ser jag inte direkt som en förbättring mot förr.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon