Åsa - Saltsjö-Boo
05-09-2003, 10:59
Hej! Är det någon som vet om jag kan flytta min Acer shirasawanum 'aureum' (phu, vilket namn...) nu på höstkanten? Den planterades förra våren (2002) men trivs inte riktigt på platsen den står
(jag tror det är för soligt).
Hej Åsa,
Sök i denna avdelning efter "flytt" så får du beskrivningar över hur du kan göra flytten i ett steg nu eller i två steg - ett nu på hösten och ett på våren.
Åsa - Saltsjö-Boo
15-09-2003, 12:10

Hej Cilla och tack så mycket för ditt svar. Jag har letat och letat på siten som du rekomenderade men tyvärr utan att hitta något om flyttning av träd. Antagligen skit bakom spakarna från min sida - snälla hjälp! Var ska jag leta?
Hej Åsa,
Jag menade att du skulle söka på denna sida, högst uppe till höger finns ett förstoringsglas för "sök", där man sedan kan säka i texterna här på odla.nu genoim nyckelord.
Men jag ser sedan att det kanske inte är nödvändigt - din lönn har stått så kort tid i backen. Vill du flytta den är nu en bra tid.
Många unga träd har haft svårt denna och förra sommaren på de ställen där det kom lite regn.
Åsa - Saltsjö-Boo
17-09-2003, 13:35

Tack så mycket!
Det var som jag trodde, skit bakom spakarna från min sida....
Dax att gå ut och ta fram spaden då.... och vattenslangen!
Hälsningar
Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.