Ewa L
Min dotter ringde precis. När hon kom tillbaka från stallet stod 2 stora kartonger från Hortogreen på gräsmattan. Jag trodde de skulle avisera först.

Ifall det är någon som undrar vad det är i kartongerna: Se min skiss för vänstra hörnet i mitt album! Samtliga perenner + Buxbom, Järneken och krypenen. Sedan behöver ingen undra vad jag skall ha för mig i helgen. unsure.gif laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif
Almdalen
Du ser ut att ha fullt upp, hoppas vi får se resultatet. Det skall väl vara klart på söndag kväll???
Lycka till!!
laugh.gif
lolo
Instämmer! Hm.....när får man sin egen trädgård?? Vill börja! laugh.gif
/Ann-Louise
Ewa L
Nästan färdig! huh.gif ohmy.gif

66 gropar har jag grävt och fyllt. Kvar har jag det som skall grävas upp från andra platser i trädgården: Vidjehortensia, Bergenia, Tovsippa, Alunrot och Fänrikshjärtan. Sedan är jag helt "färdig".

Det är inte klokt, jag börjar redan längta till våren. biggrin.gif laugh.gif
kryddan
Jag beställde också lite prylar från Horto-green och fick - tillsammans med leveranskillen - ett gott skratt: "Lägges på tomten" stod det på kartongen.
Lite svårt när man bor i lägenhet...... Tur att jag var hemma, skulle sett lite skojigt ut med en kartong mitt på torget. tongue.gif
cinacarina
Är Hortogreen bra? Var plantorna fina och så?
Hu ligger de till prismässigt??

Många frågor.... biggrin.gif
Ewa L
Det var första gången jag öht skickade efter "något levande". Gjorde det efter rekommendation här på forumet.

Prismässigt tycker jag att de stod sig alldeles utmärkt! Kanske hade jag kunnat få tag på ett och annat till extrapris men anser att tid också är pengar + bensin. Jag visste redan vad jag ville ha, vilket annars ev. hade förorsakat mycket spring. Fick tag i det mesta utom Stormhatt som jag vill ha!! och har lämnat lucka för.

Kvalitetsmässigt är jag också mycket nöjd, dvs perennerna ser ut som de brukar vid den här tiden. Enda tveksamheten var en Skuggblad som bara hade skugga, men inga blad! biggrin.gif

När det gällde de lite större växterna (Buxbom, Järnek etc.) står faktiskt lev.storlek när man beställer och den snarare över- än underskred de.

Däremot tycker jag att godset skall aviseras. Hade de kommit veckan innan var jag på semester! Iofs var de bra paketerade men lite torra var några. Ett par dagar i solen...

Jag vill vänta till våren innan jag vågar rekommendera dem helt och fullt men då kommer bilder att läggas i mitt album. Längtar redan!! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon