Lilla Birka
Handlade på Coop Extra i Flen förra veckan. Skulle ha ätmognen avocado och hittade en förpackning, som alltid väl inplastad med svart bricka så det är näst intill omöjligt att se hur de ser ut. Etiketten angav "ätmogen" samt en röd lapp som angav nedsatt pris. Något datum fanns inte. Lade in den i kylen direkt när jag kom hem eftersom jag tänkte vi skulle ha den dagen efter. När jag öppnade paketet såg jag att det fanns mögelfläckar på skalen och då jag öppnade avocadon var den helt rutten inuti!
Att kontakta coop centralt är ingen idé, de hänvisar till butiken man köpt varan i. Det ska bli spännande att se och höra deras bemötande när jag kommer dit på tisdag!
Är det så konstigt om coop går dåligt när man säljer ruttna varor?
skogstroll
har svårt att tro att man måste acceptera ruttna varor bara för att det är nedsatt
Pirum
Du får säkert pengarna tillbaks. Men det är ett jäkla otyg att plasta in saker så man dels inte har enkelt att se på vegetabilierna innan man köper dem, dels håller de ju sämre inplastat i många fall. Tyvärr är det ofta så att ekologiska varor plastas in sad.gif Vilket gör att de ofta håller sämre, trots att de egentligen ofta har bättre hållbarhet än vegetabilier som levt sina liv med alla sjukdomar och skadeinsekter bortsprutade.
Grå
Ja jag kan ju inte för mitt liv begripa hur man tänker när man förpackar ekologiska varor i onödan...
Lilla Birka
bravo.gif Inte nog med att jag fick pengarna tillbaka, jag fick dubbla beloppet! Det finns hopp för coop (eller hade hon läst inlägget här?) I samma stund som hon kom med det handskrivna kvittot som jag skulle lämna i kassan fick hon något lite jagat i blicken när jag milt överräckte ett paket med mögliga tomater jag just funnit i grönsaksdisken. Hoppas det blir bättring i deras grönsaksdisk framöver.................
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon