Hej
Min ena Moses brinnande buske har fått något fel. Den och den friska har stått soligt, ganska torrt, nära en granhäck. Har nu flyttat båda och hoppas den sjuka ska ta sig. Där dom står nu finns det mycket fin, lös och fet trädgårdsmylla. Vad tror ni den drabbats av ? Tror ni det hjälper att plantera om i mycket bra mylla ? Visar bild på båda.
Hälsn Tepa
- jag tycker att de drappas av SVAMP sjukde, först ska du borta skadad delar och bränna dem, sedan kan du vattna med Atamor, eller kan du spreja dem på blandning( mjölk + vatten ).
- H: Bassam
Tack, Bassam. Nu har jag gjort som du sa. Sprejat med mjölk/vatten. Hur många gånger måste man spruta ?
Hälsn Tepa
Det är naturliga, du kan gör den 3 eller 4 gångar mellanrum 10 dagar, du ska inte glömma att klippa skadad delar och bränna dem.
H:Bassam
Tack, Bassam. Jo, jag har klippt bort det skadade och satt det i en liten plastpåse. Inte bränt ännu, men ska göra det. Nu har det ju ösregnat sen jag sprejade, så jag får väl spreja igen?
Mvh Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.