Hej
Tidigare i somras planterade jag Phlox. Tyckte att värst vad Phloxen vuxit, gick närmare och tänkte, nej , detta är väl inte Phlox, det liknar ju ett ogräs som brukar komma upp lite här och var. Eller hur ? Bild ett, ogräs, bild två Phlox, med skymten av ogräset till vänster. Vågar inte rycka upp det förrän jag frågat mina vänner här på forumet.
Hälsn Tepa
Ser ut som sälg, den näst vanligaste lilla smyggästen i mina sådder
Tack Cilla. Då säger vi det. Ska genast, nej, vad tänker jag på, det är ju kolmörkt ute, gå och rycka bort dom. Får nog vänta till i morron bitti. Vilken är då din VANLIGASTE smyggäst ?
Hälsn Tepa
Det är nog våtarv, eller björk, eller är det ballongblomma... vanliga är de iaf. Och jag sparar då och då på smyggästerna. Björk är ju vacker och sälg är underbar för humlorna på våren och ballongblomman.... ja, den går alltid åt när jag frågar vänner och bekanta ifall de vill ha
Hej
Björk är det nog inte, det vet jag hur ser ut. Har ryckt bort dom nu. Vill inte ha dom att stjäla näring från Phloxen. Men jag ska spara dom, och sätta dom i utkanten av min trädgård, så vi får se vad det blir.
Hälsn Tepa
Men du, jag skrev ju att det är sälg, inte björk. De på dina bilder.
Hej CillaM och förlåt, trodde du menade mitt ogräs. Men du svarade säkert på frågan vilket ditt vanligaste ogräs var... Måste läsa mitt eget inlägg ordentligt först, jag hade ju frågat det.
Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.