Full version: Rosor i Visby
Ezereht
Här kommer lite foton från när jag vandrade runt bland rosorna i Botaniska trädgården i Visby. Det var lite utblommat, mest rabattrosor. Men dom var fina de med. Lite av en bildbomb. Men det är roligt ögongodis.

Rose gaujard

Leonardo da vinchi

Ghislain de feligonde

Christopher Columbus

Drottningholm

Burgund (kolla storleken!! ).

Och mina egna sötingar, Adeladie Hoodless och Amber cover på ett hörn.

Och min senaste bild på Linnaeus. Den blommar som en besatt fast det är första året. Och lavendeln bredvid är jättetjusig den med.

Kajsa
Härliga rosbilder, det är väl zon 1 i Visby så där växer väl allt så det knakar.
Så du har köpt Linnaeus, hoppas att den ska klara sig hos dig, det är en superros.
Ezereht
Många plantskolor här i norr som har Linnaeus, så kanske den är lite härdigare än man trott? Hittade den på Hansskogs på Teg och i Skellefteå hade dom den också. Jag har den i en pallkrage och tänkte täcka den så får vi se. Om inte annat gjorde den mig glad i sommar smile.gif Men min doftar inte direkt, gör din det?

Sen var jag på Rosendal/Djurgården också, men där var det verkligen utblommat. Mycket rugosor, gallica och pimpinellifolia där. Men blixten hade slagit ner så allt var stängt, inget smaskigt fika eller några av dom där supergoda tomaterna man kunde se i växthuset. Men det var en fin promenad (i regnet).
Aqvakul
Tack för härliga rosbilder! wub.gif
Kajsa
Nej, Linnaeus doftar väldigt lite. Vilken otur med Rosendal att åskan slagit ner och stängt mycket, du får göra om det en annan gång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon