Full version: Tid att invintra
svennis
Nu får vi ge tillbaka för att vi skattat honung yes.gif
Myosotis
Hur mycket blev det?
svennis
Jobbar du på skatteverket blush.gif
Du! Frågan var inte snäll. Det har inte gått bra sad.gif
Det har bara blivit honung till mig o de närmaste, jag har misslyckats.... a0a.gif a0a.gif
Men, egen honung är guld värd yes.gif
Jag har gett bort 2 st samhälle till nystartade biodlare vilket jag är glad för.
Nu har jag varit o köpt 28 kg socker på coop, ska spara kvittot.
Imorgon ska jag hämta 2 nya drottningar som jag hoppas ska vara bättre/svennis
Myosotis
blink.gif Det var kanske oartigt att fråga? Som att fråga en renägare hur många renar han/hon har? Tråkigt att det gick dåligt, berodde det på den mystiska bidöden i våras eller? Hur är bra resp. dåliga drottningar? confused.gif
svennis
Mystiska bidöden hände väl för några år sedan, alla mina dog utan det sämsta samhället.
Köpte 2 st drottningar förra året, de har nog blivit dåligt befruktade för det blidde lite yngel.
Man fortsätter att hoppas. Extra lycka när det går bra. biggrin.gif

Tycker vår hemsida har blivit bra http://web.telia.com/~u76904017/index.htm
Myosotis
CITAT (svennis @ 17-08-2008, 20:09) *
Mystiska bidöden hände väl för några år sedan...

Men jag tänkte på dina som låg upp och ner i våras...

Hemsidan är fin.
svennis
De som låg upp o ner o spralla var nog sprutskadade i rapsfällten.
Många hade nog försvunnit på vägen hem också. Han som sprutat hade inte gjort fel. En kompis.
Nu har det kommit fram ytterligare fakta hur viktiga bina är, det har olika viktiga
mjölksyrabakterier i magen.
När bakterier blir recistena mot antibiotika kan bina komma till nytta igen. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon