emelie11
17-08-2008, 11:05
Hej! Jag undrar om någon vet vad man gör när dammen läcker?, jag tror att de läcker. Fyllde på vatten heromdagen och nu är de lika lite igen. Inte jag som har byggt dammen, den fanns redan när vi köpte dammen! tacksam för svar! Emelie
DragonLady
17-08-2008, 12:03
Stannar vattnet vid den nivån så kan du ju leta efter hålet runtom precis i nivå med vattnet..
emelie11
17-08-2008, 12:05
JA d ekan man ju göra, ska se om de stannar där. MAn vill ju inte att de ska vara botten som läcker! TYack för svar!
Ofta dunstar vattnet också och dessutom drar ju faktiskt vattenväxterna i sig en hel del vatten. Det är altså inte säkert att dammen läcker.
Många är det som letat hål utan att finna något, på grund av dessa faktorer.
skogstroll
17-08-2008, 15:32
jag har märkt det i sommar när det varit varma dagar att vattnet försvinner i stora mängder, men nu förstår jag att det dunstar mycket när det är varmt
CITAT (skogstroll @ 17-08-2008, 16:32)

jag har märkt det i sommar när det varit varma dagar att vattnet försvinner i stora mängder, men nu förstår jag att det dunstar mycket när det är varmt
Särskilt om man har mycke vatten som rinner (vattenfall, fontäner) och dåligt med växtlighet på ytan!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.