Jag gjorde en snygg underskrift att använda i e-post med namn, telnr etc samt en liten logga. (Jag gjorde det i Word.)
Jag hade tänkt att med ett enkelt "klick" kunna skriva under e-brev med detta. Hur gör jag??
Tex Var ska jag spara det och hur. Jag har Windows mail.
skogstroll
17-08-2008, 16:19
Windows mail känner jag inte till men det brukar finnas nån meny under mail som heter "signatur" eller ngt liknande
Piccante
17-08-2008, 16:22
Jag känner inte till ditt mailprogram men det brukar gå att gå in på "inställningar" och "signatur". Sen skapar man signatur genom att skriva den text man vill ha och ev, kopiera in bilder och logotyper om programmet stöder sådant. I de flesta program kan man välja om signaturen ska infogas automatiskt i alla mail elelr om man själv ska klicka för att lägga till den.
Och signaturer bör skrivas i .txt-format, man kan alltså inte infoga formatering i t ex Word, eftersom alla E-post program inte stödjer det.
Det verkar omöjligt med min mail.
Ska försöka göra en underskrift imorgon att använda på jobbet. Där jag har Outlook. Tack för snabb hjälp, jag tror att jag ska klara det efter era tips.
*Stintan*
17-08-2008, 22:52
Under verktyg - alternativ i Windows mail kan du lägga till en signatur som bifogas alla utgående mail.
Windows mail är väl en uppdaterad version av det gamla Outlook Express? Vill minnas att det stod ngt om det när jag köpte min nya dator i vintras. Dum som jag var så nappade jag ändå inte på det utan köpte Outlook 2007. Onödigt! Windows mail funkar finfint.
*Stintan*
20-08-2008, 14:09
Nja att det skulle vara en uppdaterad Outlook express vet jag inte. Jag saknar min gamla Outlook som jag tycker var mycket bättre än denna nya Windows Mail.
Vad är Windows mail ?
Är det ett mailprogram man köper ?
*Stintan*
20-08-2008, 15:38
Nej det ingick i mitt Vista.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.