Hej så här ligger det till, har grävt bort matjord runt grunden och ersatt med makadam 8-11. Nu är det så att det blev en stor hög kvar samtidigt som jag skulle behöva ordna en plats för bilen. Kan jag på något sätt använda det som blev över till att ordna denna bilplats? Eller måste jag komplettera med annat material? Tacksam för svar /Janne
Red Top
18-08-2008, 14:49
Om du lägger ut en kraftig markduk innan du lägger på gruset får du en utmärkt parkeringsplats utan ogräs och med liten risk för att bilen ska rosta av fukt underifrån =)
JanneP
19-08-2008, 06:49
Hur långt ska man gräva innan man lägger markduken? Har en väldigt lerig jord då det är gammal sjöbotten. Inget paddande bara på med grus? /Janne
Karrolina
21-08-2008, 14:17
Allt beror ju på hur noggrann man vill vara
Jag skulle lagt på ett ca tio cm tjockt lager på bra markduk direkt på marken. Egentligen ska man gräva ur 30 cm när det är lerjord men hos oss har det funkat att göra så. Det är bra om grusplanen är lite högre än omkringliggande mark för dräneringens skull.
Red Top
21-08-2008, 18:44
Vi grävde inte heller och det har funkat jättebra, men som Karrolina sa, 7-10 cm grus för att minska risken för att fukten står kvar =)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.