Full version: Vindruva i växthus?
CurlySue
Hej
kan man odla vindruva i växthus? vilken sort...? vill ha söta goda druvor som går att äta.
Måste växthuset hållas uppvärmt hela vintern?

ogräset
Hejsan

Jag har två sorters vindruvor i mitt växthus.Den ena är zilga som är blå den behöver inte sitta i ett växthus den kan odlas ute mot en vägg, men jag hade den redan när vi byggde växthuset så jag flyttade in den dit det fungerar bra.
Nu i sommar har den kommit väldigt tidigt vi äter varje dag av den, mycke god. Den andra är sukribe den är grön har en helt annan smak men är också väldigt god.
Vindruvorna är planterade inne i växthuset men rötterna måste ha letat sig ut för jag har inte vattnat dem en enda gång i sommar, växer så det knakar. Jag har ingen värme i växthuset under vintern, de klarar sig ändå.

Jag har haft vindruvorna i fyra år och än så länge har det varit enkelt, jag beskär dem i december men inte så hårt för jag vill ha dem i växthus taket.

Hoppas att du hittar dina favorit druvor det finns en del att välja på ha det bra i ditt växthus.

MVH Birgitta rolleyes.gif

Druvan3.jpg

Druvan2.jpg

Åsa, mälardalen zon 2
Himrod har jag i växthus, söt, grön + kärnfri. Och nej man måste inte ha uppvärmt växthus vinrankor vill ha kylig vintervila de är lövfällande. Vilka sorter du kan ha beror på vilken växtzon du bor i.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon