Heda
Söker 'Valdemar', men han finns varken hos Flora linnea eller Rosenposten....var finns han ...hos Svennis månde? Hur få tag på ett exemplar och är han härdig i zon 2-3?

//Heda
svennis
Visst smile.gif smile.gif wink.gif men jag vet inte var jag har den.
, Har just varit ute o klipper ' Sköna Helenae' Honungsrosen o så invintrar jag mina bi,
men sockerlösningen var inte löst, får vänta på det. smile.gif
svennis
Cedergren påå Råå har säkert Valdemar smile.gif
AnnammA
Hemma hos mig finns den, eftersom min son vann den på en lott från Rosensällskapet Skåne, när de var på Hovdala slott i sommar. Den har ännu ej kommit på plats, står fortfarande kvar i sin kruka, för min man ska göra ngn slags pergola till den och rosen "Tausenschön". Jag har tagit ngn stickling på den, som står på tillväxt...
Adelina
Eftersom det är i slutet av säsongen så kan det nog vara svårt att få tag i den nu. Men du kan säkert beställa den
barrota nu till hösten av någon av de ovan nämna firmorna, då får du den nyskördad utan kruka.
Valdemar är superfin, värd att vänta på!
Heda
Har sett underbara exemplar, dock bara på bild. Men hur är de nu, blir han stor och fin även i zon 2-3??

Aah, Cedergren har jag inte kollar!! smile.gif Jag kan nog vänta till våren...min planerade rosenbåge är inte på plats än!

//Heda
svennis
Cedergren påå RÅÅ får hem Valdemar i oktober, svenskodlade rosor.
Frågade inte om han har kvar den till våren
Besökte Cedegrens idag. smile.gif
Alltid kul att komma dit.
Marie o Krister Cedergren tycker att kunden är så kritiska, rosen skall vara helt perfekta, helst blomma.
Så tokigt det kan vara a0a.gif a0a.gif
Många av mina rosor kommer från Råå, jag har ofta köpt till halva priset
för mig har det varit lika värdefulla o blivit fullgoda när de fått växa till sig. smile.gif
stanwell
Flora Linnea har Valdemar. Det fanns för några veckor sedan krukodlade jättefina exemplar, men jag vet inte om det finns någon kvar dock. De får liksom Cedergrens skörd i slutet av september och har med största sannolikhet den då. Ring och fråga! 042-327799.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon