Jag hade ju en tråd här tidigare där jag letade info om markbrevlåda. Till slut skaffade jag en Greenline hallo. Har varit nöjd tills nu. Igår kväll hörde jag ett slammer utanför. Tittade ut och såg en man gå uppför gatan och blev lite misstänksam. Klädde på mig och gick ut och hittade brevlådan liggande på gatan. Lite längre ner på gatan låg en grannes brevlåda slängd på gräsmattan mot vägen. Dags igen alltså.
Lyfte upp lådan och tjudrade den så gott det gick och gick in och la mig igen. Nu har jag lagat den. Upptäckte varför den var så lätt att vräka omkull, själva lådan var fäst mot bottenplattan med 8 vanliga popnitar! Ingen konst att bryta av dom med den långa hävstångsverkan det blir. Nu har jag ersatt nitarna med skruvar, M5.
Jag kände lite efteråt och det finns nog risk att en stark person kan bryta sönder bottenplattan också så jag skall skaffa grejor och sätta fast den mot stenpelaren bakom också, sen kan dom få försöka igen. Skall nog kontakta företaget också och undra över kvaliteten på deras grejor.