Full version: Brevlådan igen
Gossen Ruda
Jag hade ju en tråd här tidigare där jag letade info om markbrevlåda. Till slut skaffade jag en Greenline hallo. Har varit nöjd tills nu. Igår kväll hörde jag ett slammer utanför. Tittade ut och såg en man gå uppför gatan och blev lite misstänksam. Klädde på mig och gick ut och hittade brevlådan liggande på gatan. Lite längre ner på gatan låg en grannes brevlåda slängd på gräsmattan mot vägen. Dags igen alltså.

Lyfte upp lådan och tjudrade den så gott det gick och gick in och la mig igen. Nu har jag lagat den. Upptäckte varför den var så lätt att vräka omkull, själva lådan var fäst mot bottenplattan med 8 vanliga popnitar! Ingen konst att bryta av dom med den långa hävstångsverkan det blir. Nu har jag ersatt nitarna med skruvar, M5.

Jag kände lite efteråt och det finns nog risk att en stark person kan bryta sönder bottenplattan också så jag skall skaffa grejor och sätta fast den mot stenpelaren bakom också, sen kan dom få försöka igen. Skall nog kontakta företaget också och undra över kvaliteten på deras grejor.
Aqvakul
möjligen har vi nu en förklaring till varför denna brevlåda var betydligt billigare än andra modeller...
Gunilla T
Så himla tråkigt Ruda...du är väl en händig person så du kan säkert fixa den men det är ju inte det som man betalar för när man försöker skydda sig!

Ibland får jag sådan lust att vrida öronen aviga på sådana personer som bara förstör - "just for fun"
Jan Lindgren
Hej!
Jag har bara en vanlig brevlåda. Det gäller att ha en billig så att glada barn kan spränga den utan att det blir för dyrt för mig. Det är skönt att veta att jag gjort så stort intryck på en del gamla elever så att de tar sig långt ut i skogen bara för att spränga en brevlåda.
MVH
Jan Lindgren
KURT
CITAT (Jan Lindgren @ 20-08-2008, 19:54) *
Hej!
Jag har bara en vanlig brevlåda. Det gäller att ha en billig så att glada barn kan spränga den utan att det blir för dyrt för mig. Det är skönt att veta att jag gjort så stort intryck på en del gamla elever så att de tar sig långt ut i skogen bara för att spränga en brevlåda.
MVH
Jan Lindgren

Ja så länge de inte har blivit mera traumatiserade än att de nöjer sig med att spränga brevlådor, så är det ju inte så farligt.
Aqvakul
CITAT (KURT @ 21-08-2008, 06:40) *
Ja så länge de inte har blivit mera traumatiserade än att de nöjer sig med att spränga brevlådor, så är det ju inte så farligt.

Intressant språklig utveckling: Nu talar vi om dem som "traumatiserade" - förr kallades de "busfrön" och "ligister".
KURT
CITAT (Aqvakul @ 21-08-2008, 06:20) *
Intressant språklig utveckling: Nu talar vi om dem som "traumatiserade" - förr kallades de "busfrön" och "ligister".

Njaa, då har du nog någon missuppfattat något. Jag tolkade det som ett personligt "angrepp" från f.d elever, och orsaken till det vet jag ju inget som helst om, men "skämtsamt" antydde jag att det kunde bero på att de blivit traumatiserade under skoltiden - blev detta krångligt?
Aqvakul
nej, och jag skämtade tillbaks!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon