Full version: Vindruvor här hemma
ThomasJ
Hej på er.

Satt och letade bilder till en annan tråd här på forumet när jag hittade två bilder på vindruvor. Bilderna är tagna i Libanon när jag var där. De finns att titta på i mitt album nedan. smile.gif

Tyckte det så rätt häftigt ut att det bara växte "så där".. smile.gif Så jag tog några bilder med kameran.

Vad jag kommer ihåg, tror jag det var som en pergola som de växte runt. Typ en uteplats med väggar och tak av vinrankor. Det var så att säga, bara att sträcka ut armen och ta ner en klase.

Nu är jag helt novis på detta med vindruvor, tycker inte det är så jätte gott heller.. sad.gif Men nyfikenheten tar överhand ibland. Så jag undrar om någon kan gissa om detta är ät- eller "drick"druvor? Eller det kanske är samma sak? unsure.gif smile.gif

Vad skulle krävas för att kunna ha något liknande i Sverige? Att det inte går att odla ute kan jag förstå, men om man har möjlighet att ha ett stort växthus eller ett orangeri, är det då praktiskt möjligt?

//Thomas - en nyfiken kille.. biggrin.gif
Fialotta
Hej!
Kikade i ditt album och blev nyfiken på varför dom spränger för fisk...
berätta mera vilken sorts fisk...berätta rolleyes.gif

Vilka härliga klasar med vindruvor, men den sorten är
inte den sur? unsure.gif
En nyfiken maudan
ThomasJ
Hej Maud

Fiskarna kom upp i en annan tråd, "Inte snällt!"-tråden.

Jag vet inte vilken sort vindruvor det där var.. sad.gif

//Thomas - också nyfiken.. rolleyes.gif
Nina H
Oj, vilken lång adress det blev.
http://www.odla.nu/forums/index.php?s=1651...hlite=vindruvor

Här hittar du tidigare inlägg om vindruvor i Sverige. Många glömmer bort att det är alldeles utmärkt att söka efter gamla inlägg. Man kan få hur mycket svar som helst, som folk bara inte orkar skriva om.

Mina Silga börjar mogna nu....
rosettei
tack för länken vad precis vad jag behövde
Åsa hade många svar att ge
skulle vilja hitta en Nimrod planta i morgon eller
Dr Schmidtmanns sockerdruva
Hannele
Ny på hösten i livsmedelsaffären kan man hitta vindruvor med väldigt tjock stam kvar.
Den kan man stoppa i jorden och få växa. Billigt. smile.gif
rosettei
blink.gif
Hoppsan det var värst
så det är bara att stoppa i jorden?
Ingrid på Västkusten
JAMEN - har en bekant som gjorde så och ahr nu en ganska stor planta,

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon