Full version: Man börjar undra
Netha
Man börjar undra ... hur är det med arbetsmoralen?

Peking-OS - en propp i vården
Tror absolut inte att detta är något unikt för just Norrbotten ... det lär nog vara likadant över hela landet.

Klipp ur artikeln.
Blockerade - tillfälligt?

De sidor som blockerades var
Aftonbladet, Expressen, SVT och Eurosport. Thomas Hansson bedömde att de kan vara öppnade redan i dag, då personalen fått information om vad OS-surfandet får för konsekvenser.
Från landstingsledningen är inställningen glasklar till surfande på arbetstid, oavsett om det pågår olympiska spel.
- Det är inte acceptabelt. Vill man surfa privat så gör man det hemma. På jobbet använder man internet i sitt arbete, till exempel om man ska ta del av myndigheters hemsidor, säger Ingrid Stridfeldt, personalchef.

Vad säger detta om ledningen? Varför inte blockera sidorna pemanent??? thumbdown.gif
Inte tror jag att vårdpersonal är i behov av vare sig kvällstidningars el tevekanalers sidor
för att utöva sitt yrke/ta hand om sjuka. no.gif

Gita
Man kan ju också undra hur många som läser det här just nu som sitter på jobbet.
Gita
Bee
Jag läser detta på jobbet. Jag har ett skrivbordsjobb och sticker emellan med privat internetläsning då och då under dagen.
Det är inget att bli extra upprörd över. Jag vet att det funnits chefer som velat totalförbjuda allt vad privat användande heter men så kom dom på att varför skall företagen då annonsera? Vilka kundgrupper sitter och läser deras annonser på kvällarna? Nej, det höll inte.
Och hur var det med effektiviteten på arbetsplatserna förr? Fick vi mer gjort? Kafferaster, telefonprat, Tupperware, vinlotteri mm mm. Småprat däremellan inte att förglömma. Besök på banken tog längre tid än att gå in på internetbanken. Listan kan göras lång.
Däremot får det privata surfandet INTE inverka menligt på arbetsprestationen. Vi får trots allt betalt (många av oss i alla fall) efter hur bra vi jobbar.

Gossen Ruda
Vadå arbeta, det kan någon annan göra. rolleyes.gif

Jodå, jag sitter på jobbet och surfar just nu. Inga problem, chefen sitter snett bakom mig och kan se vad jag gör. Sitter på en felanmälan och så länge telefonen är öppen för inkommande samtal och inga jobb ligger i kön så är det ok att surfa. Ibland är det mycket dödtid medans ibland jobbar man häcken av sig.
Netha
Visst är det väl många som kan och får surfa under arbetstid ...
jag undrade apropå artikeln i NSD.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Netha @ 19-08-2008, 22:34) *
Man börjar undra ... hur är det med arbetsmoralen?

Inte tror jag att vårdpersonal är i behov av vare sig kvällstidningars el tevekanalers sidor
för att utöva sitt yrke/ta hand om sjuka. no.gif

Inte heller tror jag att vårdpersonalen måste titta på TV under arbetstiden......

Var igår på sjukhuset hos en läkare och där tittade personalen på TV i väntrummet. Att allt försenades brydde dom sig inte om. Mycket dåligt, tycker jag

Elisabeth
Gillan
Det kan väl aldrig vara okej att surfa eller titta på tv under arbetstid om det påverkar arbetet negativt. Det borde ju vara ganska självklart för vem som helst tycker jag.

Jag tror inte heller att problemet skulle vara specifikt för just Norrbotten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon