Chamomille
Ja, vad är det som snöar unsure.gif Ett frö ser ut som en liten fågel och det andra som ett litet stekt ägg. Båda är ljust, ljust bruna. Hela verandan är full. Jag tycker det har hållt på hela sommaren. Hur länge ska det fortsätta? Jag ska måla angry.gif

Edit: De är ca 4- 5 mm.

Platinum
Frö som ser ut som stekt ägg? Kan det vara alm tro?

Frö som ser ut som en fågel? Nej där får jag inga direkta associationer, lönnfröer ser ju mer ut som näsor. Hmm g.gif
Azur
Det är säkert björkfrö. De faller i kilovis från björkar just nu.
Chamomille
Ja biggrin.gif Stekt ägg och fågel var det närmsta jag kunde komma.... Björk så klart. Finns i massor här. Fast alm har jag inte sett till någon. Sökte på alm, men de ser inte riktigt ut så. De är exakt ovala utan ett litet fäste. Kan de komma från björk de också unsure.gif Finns det kill- och tjejfrön?

CITAT (Azur @ 21-08-2008, 12:49) *
Det är säkert björkfrö. De faller i kilovis från björkar just nu.

Ja, kilovis var det rätta ordet. Det är inte bara ute det är fullt. Inne också. De ligger fasiken till och med i sängen angry.gif
renate
Haha ja samma här,min inglasta altan är full med de otäcka björkfrö,fast inte kilovis sedan grannarna sågit ner sina stora björkar.I sängen?jo ett och annat även där.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon