Ni som använder Windows Mail: hur bra är kalenderfunktionen jämfört med Outlook?
Maken har köpt ny dator och han överväger att använda det mailprogrammet och inte installera Outlook. Frågan är hur bra kalendern är. Hur funkar det att synka med mobiltelefonen tex?
Själv använder jag både Outlook och Hotmail. Knäppt, jag vet, men det finns obestridliga fördelar med Hotmail framför hemmabaserat mail. Man kan nå både post och kalender från vilken dator som helst. ID:t är ju heller inte knutet till bredbandsleverantören.
*Stintan*
21-08-2008, 12:52
Vet faktiskt inte hur kalenderfunktionen är då jag inte använder mig av den men det kan han nog lätt testa. Det finns ju en del funktioner där har jag sett.
Jag har också Hotmail förutom en egen personlig mailadress knuten till bredbandsleverantören. Hotmailen kommer till Windows Live Hotmail och den kan jag ju hämta från vilken dator som helst och jag har även hotmailen vidarekopplad till Windows mail så att jag inte behöver öppna mer än ett mailprogram för att läsa mailen.
Jag använder mig av Windows live mail...och jag använder också hotmail...fast min slutadress heter live.se istället för hotmail.com...men jag hittar inte nån kalenderfunktion...vart finns den....eller är det så att det är två olika mail program som vi pratar om?
*Stintan*
23-08-2008, 09:19
Japp Floppy det är två olika mailprogram. Windows mail ingår i Vista och påminner om Outlook Express.
Men då borde ju jag också ha det programmet eftersom jag har Vista...men jag hittar det inte...
Edit...hittade det nu....men jag håller mig nog till Live versionen...för då kan jag ju titta på min post på en annan dator...
*Stintan*
23-08-2008, 11:53
Jo men som jag säger så finns ju mailen kvar i Live-versionen så jag kan läsa dom från en annan dator ändå. Om jag ska ut och resa t.ex. så är det ju bara att föra korrespondensen genom hotmail eftersom jag även i Live-versionen kan ta emot och skicka mail från mitt privata konto. Men jag tycker att Windows mail är bättre eftersom det har mer funktioner och är mer likt Outlook express som jag hade tidigare.
För många kan det ju vara en fördel att ha två mailprogram och konton om man vill ha ett för enbart privat korrespondens och ett som allt annat kommer till. Så kände jag när jag t.ex. sålde en massa på Tradera och det blev väldigt rörigt när det kom alla möjlig mail huller om buller. Nu behöver jag inte det längre så därför använder jag mig av möjligheten att kunna läsa samtliga mail från båda programmen. Enda nackdelen är att jag måste radera på två ställen istället för på ett men det är i dagsläget inte särskilt betungande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.