Wilmer
Blir det någon fest i kväll eller?? yaay.gif

akademien
Aqvakul
avstår, brukar bli kass i magen......... no.gif
Wilmer

Kan jag inte fresta?
Aqvakul
Eva-Helene
Aqvakul, har du testat att ta bort skinnet? Och, skippa nubben? wink.gif Dessutom så bör man inte dricka mjölk till, har jag hört. Har inte testat att dricka mjölk till själv, så jag vet inte om det ligger nån sanning i det eller inte. Det andra har jag prövat och DET hjälper!
Alba
Åh Wilmer jag känner doften.....mmmmmm......salig. Och du har rätt bild....Oskars ska det vara.

Tyvärr ska vi inte äta idag. Vi åt förra helgen .....inte årets alltså.......men det var såååå gotttt.
Betty
CITAT (Wilmer @ 21-08-2008, 14:29) *
Blir det någon fest i kväll eller?? yaay.gif

akademien

sick.gif ...inte en chans! sick.gif

(skyller på att jag inte är inföding... har ju bara bott här uppe i 40 år...)
Aqvakul
CITAT (Eva-Helene @ 21-08-2008, 14:41) *
Aqvakul, har du testat att ta bort skinnet? Och, skippa nubben? wink.gif Dessutom så bör man inte dricka mjölk till, har jag hört. Har inte testat att dricka mjölk till själv, så jag vet inte om det ligger nån sanning i det eller inte. Det andra har jag prövat och DET hjälper!

Jag skippardefinitivt inte nubben, det är ju höjdpunkten!! coolgleam.gif
Wilmer
Ingen som mumsat i dag?? Vad är detta??
Ingrid Zon3
Jaa, det är skandal! Men mina surströmmingsvänner har flyttat tillbaka till Norrland så vad ska en stackars sörlänning ta sig till?
En burk på en person blir ju i mesta laget och inte har jag sett nån surströmming i lösvikt i delikatessdisken, konstigt... wink.gif
Wilmer
rotfl.gif Jaa, jättekonstigt!! Kan du inte föreslå det till din lokala handlare och berätta här hur det gick?
Wilmer
Nåå, festar ni loss i helgen i stället?? yaay.gif
Margith
Japp!!!

Ikväll festar jag loss på en burk, ALLDELES SJÄLV!! yahoo.gif
Måste ju passa på när jag är ensammen hemma....

Är det inte middag snart? Jag är hungrig ranting.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Margith @ 23-08-2008, 13:46) *
Japp!!!

Ikväll festar jag loss på en burk, ALLDELES SJÄLV!! yahoo.gif
Måste ju passa på när jag är ensammen hemma....

Är det inte middag snart? Jag är hungrig ranting.gif

Hihihi.... tror att jag gör detsamma imorgon...!!!!
Blev såååååå sugen av att läsa denna tråd...
Tittiluringen
åååh.... GOTT GOTTIGOTT GOTT!!!

Men Röde Ulven är bäst shy.gif

På Söndag ska jag äta för fjortonde gången i år.

Kram alla Delikatessälskare!!! yahoo.gif
Lilla Birka
Tack för kramen!
Gossen Ruda
Surströmmingsburkar, även oöppnade, skall behandlas som riskavfall och skickas till SAKAB för destruktion. Gasmask på. sick.gif sick.gif sick.gif sick.gif nuke.gif nuke.gif nuke.gif fear.gif fear.gif -fear-.gif
Eva-Helene
CITAT (Gossen Ruda @ 12-09-2008, 08:27) *
Surströmmingsburkar, även oöppnade, skall behandlas som riskavfall och skickas till SAKAB för destruktion. Gasmask på. sick.gif sick.gif sick.gif sick.gif nuke.gif nuke.gif nuke.gif fear.gif fear.gif -fear-.gif

Hmpf! Vekling! flirting.gif
Alba
I lördags hade vi stugsista. Vi satt ute och åt denna underbara delikatess med våra grannar.
Tänk när man öppnar burken och denna underbara doft....OBS doft.....sprider sig. Man kan nästan inte bärga sig innan första mackan ligger klar.
Därefter var det dags för eldning av sommarens allt hopsamlat bråte. Tända lyktor och mysig stämning.
När det blev mörkt kunde vi skåda en stjärnklar himmel och norrsken.......en fantastisk kväll som man minns hela vintern.
Wilmer
Härligt låter det . Även om jag inte hoppar va glädje över att äta surströmming så hänger jag på om det bjuds..
krellus
Bor man i fjollträsk men har rötterna i norrland så måste man ju bara äta surströmming så är det.
Tycker att det är helt okej...
Aqvakul
I Skåne är det inte mkt strömmingsätande.
Man kanske skulle slå till och bjuda in ett gäng på överaskningskäk ..... crazy.gif crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon