|
Blir det någon fest i kväll eller?? akademien
Aqvakul
21-08-2008, 13:31
avstår, brukar bli kass i magen.........
 Kan jag inte fresta?
Aqvakul
21-08-2008, 13:40
Eva-Helene
21-08-2008, 13:41
Aqvakul, har du testat att ta bort skinnet? Och, skippa nubben?  Dessutom så bör man inte dricka mjölk till, har jag hört. Har inte testat att dricka mjölk till själv, så jag vet inte om det ligger nån sanning i det eller inte. Det andra har jag prövat och DET hjälper!
Åh Wilmer jag känner doften.....mmmmmm......salig. Och du har rätt bild....Oskars ska det vara.
Tyvärr ska vi inte äta idag. Vi åt förra helgen .....inte årets alltså.......men det var såååå gotttt.
CITAT (Wilmer @ 21-08-2008, 14:29)  Blir det någon fest i kväll eller?? akademien  ...inte en chans! (skyller på att jag inte är inföding... har ju bara bott här uppe i 40 år...)
Aqvakul
21-08-2008, 14:58
CITAT (Eva-Helene @ 21-08-2008, 14:41)  Aqvakul, har du testat att ta bort skinnet? Och, skippa nubben?  Dessutom så bör man inte dricka mjölk till, har jag hört. Har inte testat att dricka mjölk till själv, så jag vet inte om det ligger nån sanning i det eller inte. Det andra har jag prövat och DET hjälper! Jag skippardefinitivt inte nubben, det är ju höjdpunkten!!
Ingen som mumsat i dag?? Vad är detta??
Ingrid Zon3
21-08-2008, 22:03
Jaa, det är skandal! Men mina surströmmingsvänner har flyttat tillbaka till Norrland så vad ska en stackars sörlänning ta sig till? En burk på en person blir ju i mesta laget och inte har jag sett nån surströmming i lösvikt i delikatessdisken, konstigt...
 Jaa, jättekonstigt!! Kan du inte föreslå det till din lokala handlare och berätta här hur det gick?
Nåå, festar ni loss i helgen i stället??
Margith
23-08-2008, 12:46
Japp!!! Ikväll festar jag loss på en burk, ALLDELES SJÄLV!! Måste ju passa på när jag är ensammen hemma.... Är det inte middag snart? Jag är hungrig
Sussie F-Flower
23-08-2008, 22:50
CITAT (Margith @ 23-08-2008, 13:46)  Japp!!! Ikväll festar jag loss på en burk, ALLDELES SJÄLV!! Måste ju passa på när jag är ensammen hemma.... Är det inte middag snart? Jag är hungrig  Hihihi.... tror att jag gör detsamma imorgon...!!!! Blev såååååå sugen av att läsa denna tråd...
Tittiluringen
11-09-2008, 20:13
åååh.... GOTT GOTTIGOTT GOTT!!! Men Röde Ulven är bäst På Söndag ska jag äta för fjortonde gången i år. Kram alla Delikatessälskare!!!
Lilla Birka
11-09-2008, 20:16
Tack för kramen!
Gossen Ruda
12-09-2008, 07:27
Eva-Helene
12-09-2008, 08:20
CITAT (Gossen Ruda @ 12-09-2008, 08:27)  Hmpf! Vekling!
I lördags hade vi stugsista. Vi satt ute och åt denna underbara delikatess med våra grannar. Tänk när man öppnar burken och denna underbara doft....OBS doft.....sprider sig. Man kan nästan inte bärga sig innan första mackan ligger klar. Därefter var det dags för eldning av sommarens allt hopsamlat bråte. Tända lyktor och mysig stämning. När det blev mörkt kunde vi skåda en stjärnklar himmel och norrsken.......en fantastisk kväll som man minns hela vintern.
Härligt låter det . Även om jag inte hoppar va glädje över att äta surströmming så hänger jag på om det bjuds..
krellus
12-09-2008, 15:07
Bor man i fjollträsk men har rötterna i norrland så måste man ju bara äta surströmming så är det. Tycker att det är helt okej...
Aqvakul
12-09-2008, 15:13
I Skåne är det inte mkt strömmingsätande. Man kanske skulle slå till och bjuda in ett gäng på överaskningskäk .....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|