lynnis
[attachment=23063:DSC00960_new.JPG]

Så här ser vår framsida ut och jag skulle behöva lite hjälp med tips på hur man kan göra den lite mer insynsskyddad. Dels skulle jag vilja planera något på var sin sida om grinden i mitten och något i det högra hörnet. Tacksam för alla tips. Huset ska målas vitt nästa sommar.

Teresia08
Jag vet inte vilket vädersträck det är på framsidan av huset, men mina första tankar jag fick när jag såg bilden var följande:

1. Några vintergrön växter behövs på framsidan, tex serbisk gran som inte blir så bred, en tall, en bergtall mughus etc. Just för att binda ihop de vackra fullvuxna vintergröna i bakgrunden med ert hus och trädgård. Det blir en vacker helhet!

2. Mycket strama liner på framsidan och de behöver mjukas upp. Så det är friväxande häck som skulle kunna göra under här. Lägger vi till att det är en friväxande rosenhäck ja då har du ett riktigt paradis på gång!

Bara några tankar smile.gif

Lycka till Lynnis!

Bassam
-- Om vill du att många svara dig, du ska skriv vilket zon bor du och vilket jord ha du, och på vilken sidan ligger dem tex söder nor, hur mycket stark luften finns, är de nära eller borta från havet.
H: Bassam
renate
Jag skulle absolut inte plantera några barrväxter på framsidan,de har du nog av i bakgrunden.Det skulle ser trist ut.Plantera några vackra lövträd eller buskar som stomme.Jag har samma fråga,vilken zon och vädersträck.Det finns otroligt många fina buskar och träd med vackra höstfärger.Rosor är ett bra alternativ med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon