Netha
Två kvinnor 79 och 77 år gamla, som ansökt om att få demonstrera i en av "protestparkerna" under OS, har dömts till den utomrättsliga domen "omskolningsläger genom arbete" i ett år. Båda går med hjälp av käpp och den ena är blind på ena ögat. ;(

Läs hela artikeln ...HÄR

Ralf
Tja nån som är förvånad? Jag har ju tidigare visat på likheterna med OS i Berlin år 1936 och dagens OS. Propagandaideerna går ju hand i hand....
pejori
Är heller inte förvånad.
Kina är en diktatur, och dom stoppar allt motstånd på det sättet.
Att kväsa oliktänkande, är deras sätt, även om vi i västvärlden inte accepterar dylika metoder.

En diktatur är en diktatur, hur man än ser det, men vinsten för västvärldens sätt att blunda är tydligen större.
Pengar styr allt.
Gillan
Det var ju det här IOK/omvärlden godkände genom att ge Kina OS! Jag blir illamående sick.gif , men inte ett dugg förvånad. Tänk vilken "hint" det varit om vi alla sagt ifrån och sagt att "så länge ni har den inställning ni har till männskliga rättigheter" kan ni aldrig få några spel. Inte för att jag tror att det skulle ha hjälpt, men "vi" skulle åtminstonde ha visat vad vi står för.

Sen finns det ju de som säger att det pga spelen faktiskt har skett en förbättring. Kanske har de rätt dunno.gif . Det får framtiden utvisa............

Exemplet i artikeln är ju egentligen bara en petitess i det stora hela, det finns värre................

Och själv följer jag OS................ crying.gif duh.gif ................nejdå, jag skäms inte. Tävlingarna är de samma vart de än hålls, men ändå g.gif
Aqvakul
Kina är en helt annan värld, långt från demokrati. På sikt kommer man dock att tvingas tänka om.
Tanjatall
OS i Moskva 1980 - några västländer bojkottade men inte alla. Jag bodde i Moskva då och jag vet att alla mina ryska vänner var för bojkotten men ingen kunde protestera för man visste vad som väntar en och ens familj då. Det är så fegt, så fel av västvärden att fortsätta flörta med alla diktaturer!

ranting.gif ranting.gif ranting.gif
Snöflinga
Tänkte också först att Kina borde bojkottas och inte få spelen .... Men på något sätt har det kanske varit bra därför att landet har tvingats tillåta utländska journalister ....... De har inte bara skrivit om OS utan visat omvärlden på orättvisor och grymheter som vi aldrig annar skulle ha fått veta. Kanske till slut Kina måste ge efter för omvärldens tryck på demokrati och mänskliga rättigheter....... Inte troligt, men hoppas kan man ju alltid.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon