Full version: Odla-dag i Skara
MariaS
Nu blir det en Odla-dag på Vilans Trädgård i Skara den 27/9. Vid uppvisande av Odlaknapp (eller annan forumverifikation) 15% rabatt på HELA sortimentet.
Butiken ligger vid JULA-huset, ca 100m från E20.
Wilmer
Vi ses! kompiskram.gif
Alexander-VG-zon3
jag jobbar då sad.gif
Betty
och jag bor lite onödigt långt ifrån... sad.gif Men annars hade jag såklart kommit! biggrin.gif
Magdis
Ja det är ju så lååååångt! Buhuuu -cry-.gif
CillaM
Jag har bokat in dagen och ser verkligen fram emot träffen!
Mrs J
CITAT (MariaS @ 22-08-2008, 11:24) *
Vid uppvisande av Odlaknapp (eller annan forumverifikation)

Nu är jag inte med....
Vad är "odlaknapp" och vad är "forumverifikation"?

Bor i närheten av Skara och arbetar där. Klart att man vill handla billigt!!!
Menar du Aspelunds Trädgård?

Mrs J
MariaS
CITAT (Mrs J @ 23-08-2008, 21:22) *
Nu är jag inte med....
Vad är "odlaknapp" och vad är "forumverifikation"?

Bor i närheten av Skara och arbetar där. Klart att man vill handla billigt!!!
Menar du Aspelunds Trädgård?

Mrs J

JA Aspelunds, Men från den 15/9 byter butiken ägare (Lilla mig) och namn till Vilans Trädgård.

Odla-knapp kan man skaffa här på forumet. Kontakta någon av de forumansvariga, så kan de hjälpa dig. Annars Skriver du bara ut en del av sidan på din kontrollpanel, som verifikation på att du är Odla-medlem.
Gillan
Hej Maria!

Nyfiken som jag är så undrar jag om du varit med i radio Skaraborg nyss? Pratade nämligen med en kompis i Sjötorpstrakten igår och hon trodde sig ha hört dig eller om dig i radion. Vi pratade i alla fall om att ev åka och kika hos dig den 27:e yes.gif
Mrs J
Ja men då vet jag.
Ska absolut försöka komma in då på Odla-dagen.

Har precis läst din tråd "Är jag egentligen klok....."
Man blir ju alldeles exalterad.

Stort Lycka Till!!!
MariaS
CITAT (Gillan @ 24-08-2008, 09:09) *
Hej Maria!

Nyfiken som jag är så undrar jag om du varit med i radio Skaraborg nyss? Pratade nämligen med en kompis i Sjötorpstrakten igår och hon trodde sig ha hört dig eller om dig i radion. Vi pratade i alla fall om att ev åka och kika hos dig den 27:e yes.gif

confused.gif dunno.gif Fattar inget! Men men, lyssnar inte själv på radion precis whistling.gif Hm, vem kan ha sagt ngt där?!
Det skulle vara om Jula redan har tagit med mig i sin radiojingel då...

Naturligtvis är ni välkomna ändå. Ska se om jag kan beställa hem ngt riktigt skojsigt till dess också biggrin.gif
Aqvakul
Kommer tyvär att ha en nyopererad hustru att ta hand om då, annars hade jag nog åkt upp även om det är en bit.

Tycker du valt ett bra namn på din affär. Var ett slag orolig för att det skulle bli något med Dodge-anknytning - typ Viper eller Nitro.... crazy.gif
*Ulrica*
Hoppas verkligen att jag kan komma då men lovar ingenting såhär lång tid innan.
Mrs J
Har du eller kommer du att ha sättlök av vitlök att sälja?
MariaS
CITAT (Mrs J @ 25-08-2008, 22:30) *
Har du eller kommer du att ha sättlök av vitlök att sälja?

Hoppas att jag får Bröderna Nelsons katalog imorgon. Tar naturligtvis till mig önskan biggrin.gif (Finns fler som har frågat)
Myosotis
Det är långt att åka. Inga Skåningar som vill samåka?
MariaS
CITAT (MariaS @ 26-08-2008, 21:08) *
Hoppas att jag får Bröderna Nelsons katalog imorgon. Tar naturligtvis till mig önskan biggrin.gif (Finns fler som har frågat)

Japp, det kommer vitlök också. Och vet ni vad! Leveransen kommer just vecka 39, så det är pinfärska lökar!
*Ulrica*
yaay.gif Grattis på födelsedagen Maria! yaay.gif

Hoppas du får en bra födelsedag!
MariaS
CITAT (*Ulrica* @ 01-09-2008, 13:00) *
yaay.gif Grattis på födelsedagen Maria! yaay.gif

Hoppas du får en bra födelsedag!

Tja den har jag firat med att shoppa loss inför övertagandet! Gud vad kul det är att köpa lökar föresten giggle.gif

Å jag kan ju köpa hur många sorter som helst... PÅ SAMMA GÅNG!
ingrid fuxwall
Ett stort grattis på födelsedagen hbd.gif
Vilken tid är det?

Det är tveksamt om jag kan komma då höstens lördagar är bokade
CillaM
Ojsan.. och så fyller du år också! Grattis med många kramar! smiley_small_hug.gif hbd.gif
MariaS
CITAT (ingrid fuxwall @ 01-09-2008, 20:50) *
Ett stort grattis på födelsedagen hbd.gif
Vilken tid är det?

Det är tveksamt om jag kan komma då höstens lördagar är bokade

Butiken är öppen mellan 10.00-16.00. Det finns nybryggt kaffe HELA dagen!
*Ulrica*
Samåkning! Någon som vill åka med/köra turen Göteborg-Bohus-Älvängen-Hålanda-Trollhättan-Skara? Jag kör/åker med från Hålanda och kör via Koberg, Trollhättan, Grästorp, Vara (ifall inte bilen redan är full för då kör jag kanske annorlunda från Hålanda).

PM´a mej för samåkning den rutten! Helst avfärd under förmiddagen.
MariaS
Nu har höstlökarna kommit hem, liksom sättvitlöken!
MariaS
Nu börjar det dra ihop sig då.
Har just fått hem nya krukor och får hem massor av fina krukväxter till kanonpriser i tid också.

Självklart är ni också välkomna bara för att titta, träffa andra odlaiter och ta en kopp kaffe!
ingrid fuxwall
Skulle väldigt gärna vilja komma men valpen har ju kurs på lördagar så tyvärr ...

ingrid
Nostalgia
Det här verkar ju jätte kul, tänk att få möta en del av er Odla medlemmar "live" biggrin.gif

Jag är tyvärr upptagen av att följa med min son på schacktävling, men det kanske blir något liknade fram i vår? en liten undran bara eller snarare önskan rolleyes.gif

Ha det så trevligt smile.gif
Aqvakul
Ha en jättebra dag! kompiskram.gif
MariaS
Nu när det bara är drygt en timme kvar, kan vi konstatera att hela TVÅ ODLA-iter varit här!

Kul att ni kom.
Irene_L
Oj vad synd! Har det bara varit 2 Odlaiter hos dig...jag trodde det skulle komma en massa och hälsa på dig i affären. Tyvärr har jag alldeles för lång men om jag hade haft nära skulle jag absolut ha kommit.
Lycka till i alla fall med din affär! tummenupp.gif
ingrid fuxwall
Vad snoppet wacko.gif Men tur att de var hela bravo.gif

ingrid som hade trevligt på valpkursen
MariaS
Får väl göra ett nytt försök nästa år. Kanske kombinera med ett fröloppis eller liknande...
Myosotis
Ja gör det! Om jag har hunnit bli rik till dess kanske jag har råd att komma då... biggrin.gif Konstigt att det ska vara så svårt att få ihop ett gång från Skåne för samåkning... Synd.
CITAT (ingrid fuxwall @ 27-09-2008, 20:56) *
Men tur att de var hela bravo.gif

giggle.gif
Ramred
Hade heller ingen möjlighet denna gången, men hoppas det blir fler tillfällen Maria! Kanske kan titta in ändå framåt våren om man är i trakterna??
Wilmer
fear.gif Vaaaa, då gick de miste om mycket yes.gif Du får lägga ut fotot Maria sleep.gif Jag hade väldigt trevligt, tyckte butiken var mycket smaklig. Shoppade också loss bland perennerna, återkommer med glädje till våren - eller förr. Fågelmats automaten var ett fynd som fåglarna kommer gilla i vinter. Jättetack för inbjudan, synd att inte flera hade möjlighet att komma!!
Mrs J
Hej Maria!

Så synd att inte fler kom. thumbdown.gif
Själv skulle jag kommit men efter en halv dags arbete och med massor av feber i kroppen så klarade jag inte av det. Är jätte besviken själv. -cry-.gif
Tänkte att det säkert var massor med folk hos dej, och kände att jag inte orkade trängas, vilket visst var en felbedömning. dunno.gif
Hoppas på bättre lycka i fortsättningen för dej. blomma.gif
Hoppas att du hade en massa andra kunder iaf, när vi odlaiter svek....

Mvh Mrs J
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon