Full version: Aster?
Pia L
Jag har i många år haft en höstaster, en blålila med mörkt gröna blad, nu efter flytten av alla växter så har något fått ett spunkanfall.....för visst är det här en aster?? unsure.gif confused.gif
Den är större än den lila, alltså högre och har ljusa blad, JAG har inte planterat något sånt hos mig så frågan är då var den kan komma ifrån?
Om det inte är en aster så låt förslagen hagla så kanske att jag kommer på något som jag köpt i glömskan.

någon aster.JPG

Christer i Falköping
Nog ser det ut som en aster alltid. Hösten var ju i och för sig lång förra året, räckte ju ända till påsk i år faktiskt. Vanligvis hinner de inte sätta frö i vårat klimat, men kanske någon gjort det och fröer har då hamnat i din trädgård.
Christer.
Pia L
Tack Christer, det måste ju vara förklaringen, för jag VET att jag inte har köpt någon rosa höstaster, jag visste inte ens att dom fanns, men glad blir ju jag
tepa
Hej PiaL

Det har du all anledning att vara. Bara att tacka och ta emot...

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon