Full version: Virus i MSN?
Blackelvira
Jag har börjat få länkar skickat till mej från mina vänner på MSN utan att de skickat det. Jag antar att min MSN också skickar en massa skit till andra. Vad kan man göra åt det? Kan man städa i MSN?
Jag var ju så dum att jag gick in på den första länken som skickades till mej eftersom jag känner den som skickade till mej.
Platinum
Om du fått nått som skickar sig självt via MSN, dvs sprider sig till alla kontakter du har så är det ju inte så skoj nä.

Kör nån form av rensningsprogram...typ AdAware 2008 eller Spybot Search & Destroy. Dessa programmen är bra båda två men kan med otur krocka och sabba lite för varann. Lycka till smile.gif
*Stintan*
Jag fick igår en länk på msn skickad från min dotters msn. Det var engelsk text till länken och naturligtvis öppnade jag inte länken eftersom jag genast anade något skumt. Jag antog då att det var min dotter som fått nåt skit i sin dator som skickade ut länken till hennes kontakter på msn så jag har bett henne scanna och kolla sin dator. Jag hoppas jag inte fått in något i min eftersom jag inte öppnade länken.

För övrigt säger jag som Platinum hämta dom program hon rekommenderade och kör dom.
Ingrid Zon3
Jag fick också en länk via msn, fattade inget eftersom den det kom från inte verkade vara online. Klickade dock på länken men fick en skarp varning av mitt virusprogram att det var en domän som var ökänd för phishing, och en fråga om jag verkligen ville besöka sidan ändå. Tog ett rätt raskt beslut att låta bli...

Hoppas bara att inte "avsändaren" råkat ut för nåt elände!

(Edit: och ska man vara precis så var det väl mitt anti-virusprogram som varnade)
Platinum
CITAT (Ingrid Zon3 @ 22-08-2008, 18:42) *
Jag fick också en länk via msn, fattade inget eftersom den det kom från inte verkade vara online. Klickade dock på länken men fick en skarp varning av mitt virusprogram att det var en domän som var ökänd för phishing, och en fråga om jag verkligen ville besöka sidan ändå. Tog ett rätt raskt beslut att låta bli...

Hoppas bara att inte "avsändaren" råkat ut för nåt elände!

(Edit: och ska man vara precis så var det väl mitt anti-virusprogram som varnade)

Det finns ju en del virusprogram som även håller koll på trafik via olika instant-messengers t.ex MSN. Avast t.ex är ett av dom om man föredrar gratisalternativ.

Vilket program har du I zon3?
Ingrid Zon3

Varning för spam.gif !
Norton 360, dyr men håller datorn ren så jag är nöjd

Men kanske ska klargöra att den inte varnade i messenger utan när jag skulle gå in på sidan som länken ledde till.
Netha
Jag har .. Windows Live OnCare Safety Scannersmile.gif

Blackelvira
Nu har jag kört spybot search... och windows live oncare och de har inte hittat något. Har tagit bort min vän från listan för felet ligger nog i hennes dator. Nu har jag en massa virusprogram som får hålla på och slåss med varandra i stället 000.gif
aanderss
ett tips byt bara lösenord på er msn så kommer inte viruset ut. jag har inte testat de men jag har hört att de skall fungera
DragonLady
Ett annat tips är att köra virus o andra spionsökar program i felsäkert läge utan nätverk.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon