Full version: Silvernattljus
Irene_L
I våras fick jag frön av Silvernattljus, Oenothera speciosa "Pink Petticoats". Jag sådde den och har den i en pallkrage där den får växa till sig. Nu har den börjat blomma. Det jag undrar över är om den sprider sig mycket. Jag har märkt att det kommer upp lite överallt i pallkragen. Är det någon som har erfarenhet av den?
[attachment=23115:silvernattljus.JPG]
[attachment=23116:silverna...jus_nära.JPG]
Lena i Torslanda
Oenothera speciosa används ju som marktäckare så den sprider sig - om det även gäller namnsorten vet jag inte men det finns nog stor möjlighet till det.
Irene_L
Tack för svar Lena!
Det var det jag anade eftersom det har kommit upp lite överallt i pallkragen. Den verkar sprida sig med underjordiska utlöpare. Jag får nog sätta den på ett ställe där det inte gör så mycket om den sprider sig för jag gillar blommorna.
Pia L
Den var mycket finare än det gula nattljuset jag har, jag får försöka att leta fröer av en sån som du har.....mycket vacker wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon