aanderss
Glöm inte att ni måste göra en ny kanal sökning på er tv innan den 15 september dock tidigast den 25 augusti. regionala nyheterna kommer i svt 1
Myosotis
Jaha? Det visste jag inte. Tack för tipset!
Så krångligt allt blivit, det var mycket enklare förr och dålig bild är det också. Gnäll.
Noak
Hur gör man en kanalsökning? sos.gif
( Har en känsla att vi kommer att bli utan TV i september...Inte för att det är så mycket att missa kanske?)
aanderss
CITAT (NIKEN @ 24-08-2008, 13:33) *
Hur gör man en kanalsökning? sos.gif
( Har en känsla att vi kommer att bli utan TV i september...Inte för att det är så mycket att missa kanske?)

Har du digitaltv via ege antän så kolla här
http://www.boxer.se/?page=1
Åsa, mälardalen zon 2
Jag förstår inte varför de alltid ska krångla till det min kanal 1 och tv2 har nu försvunnit och jag har testat att göra flera nya ominstallationer, men inte hittar min box de kanalerna, den hittar dock det viktigaste tv4, tv6 och kunskapskanalen. Jag ska testa ikväll igen och går det inte då kontaktar jag vaktmästaren här, är det bara jag som har problem är det nog boxen som det är fel på (vi fick olika sorters boxar av den förra vaktmästaren, olika märken etc.) , har alla problem är det nog den där huvudcentralen i byggnaden som ställde till problem när vi gick över till digital-tv som är boven.
renate
Jag gjorde en ny kanalsökning igår allt är frid och fröjd,regionala nyheter på svt1 men hur i friden får jag in västnytt nu? innan fanns en lista vilka siffror man skulle slår in för de olika områden,här var det på 211.Nu vet jag inte,vill inte titta på ABC.Har Canal Digital.
aanderss
CITAT (renate @ 26-08-2008, 23:03) *
Jag gjorde en ny kanalsökning igår allt är frid och fröjd,regionala nyheter på svt1 men hur i friden får jag in västnytt nu? innan fanns en lista vilka siffror man skulle slår in för de olika områden,här var det på 211.Nu vet jag inte,vill inte titta på ABC.Har Canal Digital.

jag vet inte men ring och fråga canal digital så kan de säkert svar på de
renate
CITAT (aanderss @ 26-08-2008, 23:08) *
jag vet inte men ringoch fråga canal digital så kan de säkert svar på de

Tack aanders ska göra det i morgon.
aanderss
CITAT (renate @ 26-08-2008, 23:10) *

de var så lite så
pejori
Anderss??? vad menar du med "egen antenn"??? confused.gif
Jag har mitt utbud via "tre hål i väggen" och har inga problem. tummenupp.gif
Gäller det du säger, bara dom som har en digitalbox??? confused.gif
(blondinen anfaller) giggle.gif
*Stintan*
Inte för att jag heter Anderss men det gäller alla som bara har egen antenn eller parabol.
pejori
CITAT (*Stintan* @ 27-08-2008, 01:11) *
Inte för att jag heter Anderss men det gäller alla som bara har egen antenn eller parabol.

OK...Då behöver jag inte komma på hur man söker nya kanaler på TV då tummenupp.gif
Tack för svaret.
Myosotis
ranting.gif duh.gif duh.gif duh.gif ranting.gif
Jag är för dum. Jag lyckas inte. Har sen några dagar tillbaka inget ljud på 2:an. Jag blir så förbannad så jag vill bara slänga tv-eländet, de sänder ändå bara skit! ranting.gif Men sen vill man ju inte missa de bra programmen (det förkommer ju sådana! Visserligen bara vartannat år eller så, men ändån...).
Jag har ju för 17 genomfört kanalsökningar förut, varför ska det vara omöjligt nu då?!! ranting.gif Länken ovan blev jag tyvärr inte klok på heller. 10 dagar kvar. rolleyes.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Det verkar som om man kan behöva byta digital box. Jag fick aldrig in tv1, tv2, tv24 på digitalboxen som hör till lägenheten trots massor av ominstallationer, men när jag testade med en annan box (en riktigt billig en från COOP) som jag hade till min extra TV tills den gick sönder så funkar allt utmärkt jag får t.o.m in flera tv1 och tv2 (en av tv2 versionerna är utan ljud men de andra funkar fint).
aanderss
CITAT (*Stintan* @ 27-08-2008, 01:11) *

mm så är de

CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 05-09-2008, 16:43) *
Det verkar som om man kan behöva byta digital box. Jag fick aldrig in tv1, tv2, tv24 på digitalboxen som hör till lägenheten trots massor av ominstallationer, men när jag testade med en annan box (en riktigt billig en från COOP) som jag hade till min extra TV tills den gick sönder så funkar allt utmärkt jag får t.o.m in flera tv1 och tv2 (en av tv2 versionerna är utan ljud men de andra funkar fint).

vi har även flera svt 1 o svt 2 men på vissa står där var god ominstalera så de lär försvinna den 15 tror jag
Myosotis
Jaha... nu är det den 19. (eller 20. för att vara petig) och eftersom jag inte lyckades utgick jag ifrån att det skulle sluta att fungera. Men konstigt nog är alla kanaler kvar! Och ljudet på tvåan har kommit tillbaka. Säkert att det var den 15.?
KURT
CITAT (Myosotis @ 19-09-2008, 23:10) *
Jaha... nu är det den 19. (eller 20. för att vara petig) och eftersom jag inte lyckades utgick jag ifrån att det skulle sluta att fungera. Men konstigt nog är alla kanaler kvar! Och ljudet på tvåan har kommit tillbaka. Säkert att det var den 15.?

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=...amp;lpos=lasMer
Myosotis
Tack för länken! Har inte tittat på Sydnytt på ett tag, det kanske bara är det som har försvunnit? Jaja, jag får väl göra ett nytt försök med hjälp av förklaringen där. oteknisk trodde jag inte att jag var... unsure.gif
aanderss
CITAT (aanderss @ 05-09-2008, 19:19) *
mm så är de
vi har även flera svt 1 o svt 2 men på vissa står där var god ominstalera så de lär försvinna den 15 tror jag

mm de är svarta nu
*Stintan*
Fattar bara inte att era tvdistributörer inte informerar om det på sina hemsidpr.
renate
CITAT (renate @ 26-08-2008, 23:10) *

Hittade det,nja för ett tag sedan slår 228 och så kommer västnytt,lokal tv kan jag tyvärr inte se har bara satelit tv dvs parabol.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon