Red Top
Köpte diverse fröer från odla nu i våras, bl a Flitig Lisa. Sådde fröerna den 2:a mars. När de antligen vuxit sig tillräckligt stora, gjorde jag i ordning en "hanging basket" me svart plast och jord. Så här såg det ut när jag stoppat in 12 pyttesmå plantor:
[attachment=23122:b039.JPG]
Det var ju ganska kallt på försommaren hos oss, så efter en månad:
[attachment=23124:b007.JPG]
Men nu i slutet av augusti så skänker detta lilla experiment blomsterglädje trots drygt tre veckors oavbrutet regnande:
[attachment=23126:b009.JPG]
rissen
Jättevackert!

Ingrid Zon3
Snyggt! bravo.gif
Irene_L
Vad fint det har blivit! Jättesnyggt! tummenupp.gif
tepa
Hej

Håller med. Jättefint !!

Tepa
blomkronan
tummenupp.gif Jätte fin och vilket bra experiment. Jag köpte oxå en påse flitiga lisa från odla, men jag fick inte upp någonting confused.gif vet inte vad för fel jag gorde allt annat jag sådde kom upp.
Boxer
Håller med övriga = jättefint tummenupp.gif

Det ska jag göra nästa år. thanks.gif

Lisor är jättelätt att få rötter på i vatten. Så jag kommer förmodligen att köpa en planta för att ta ett gäng sticklingar på. Billigt och snabbt.
Gillan
Verkligen fint! Undrar vad det kan tänkas bli för färg om du sparar dem tills nästa år? Själv har jag samplanterat två st olika rosenpellisar för att se om jag kan få fram en egen sort. Jättespännande yes.gif
Red Top
Tack snälla för alla positiva kommentarer! thanks.gif
Visst är det lycka när något man prövar faller så väl ut.
Red Top
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon