Full version: Blodmjöl
cbe
Nu är blodmjöl inhandlat (efter att ha funnit smultronlandet massakerat i morse). Läser på förpackningen att det ska blandas ut med ammoniak och att man sen ska doppa trasor el. liknande i blandningen. Trasorna ska sen doppas igen var tredje vecka. Verkar jobbigt. Trodde man kunde strö ut det några gånger per säsong. Alternativt blanda ut det i vatten. Men trasor med ammoniak och blodmjöl var tredje vecka????? Hur gör ni?
Solstorm
Jag tror att du bara kan strö ut det som det är men behöver göra om det efter regn.
Bassam
Du kan strö ut de flera gångar och försöka blanda dem med jorden.
H: Bassam
Gillan
CITAT (cbe @ 23-08-2008, 12:57) *
Nu är blodmjöl inhandlat (efter att ha funnit smultronlandet massakerat i morse). Läser på förpackningen att det ska blandas ut med ammoniak och att man sen ska doppa trasor el. liknande i blandningen. Trasorna ska sen doppas igen var tredje vecka. Verkar jobbigt. Trodde man kunde strö ut det några gånger per säsong. Alternativt blanda ut det i vatten. Men trasor med ammoniak och blodmjöl var tredje vecka????? Hur gör ni?

Vi bor i ett ganska rådjurstätt område och jag strör en tunn sträng blodmjöl i utkanten av rabatterna 2-3 ggr per år. Det håller rådjuren borta. Glömmer jag av det, är de genast här och käkar upp det mesta. Jag blandar inte ut det med något alls ( har aldrig ens hört talas om det förrän nu när du säger det). Bara att strö ut tummenupp.gif ( jag vet, alla har inte lika positiv erfarenhet dunno.gif )
cbe
Tack för svaren! Då börjar jag med att testa att bara strö ut det. thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon