Full version: David Austin
stennie
Suttit och tittat här!
Jag beställde även katalogen..Jättefin är den...
Är det någon som har beställt därifrån...och som har erfarenheter.. nu när pundet står lågt i kurs kanske man skulle beställa....
Ingrid Zon3
Nej , men nyfiken blev jag. Är det bara "very hardy" som gäller för oss?
Thé
Jag har precis fått katalogen, det tog ett par månader efter att jag hade beställt den, men det kan hända att den var slut eller något i den stilen, och att det var därför det dröjde. Jag har aldrig köpt något direkt från dem, men vissa Austin-rosor som jag har ögonen på (exempelvis Sweet Juliet) har jag inte sett i Sverige eller på Rosenposten, så en vacker dag blir det kanske aktuellt.

Jag skickade ett mejl till dem och ställde frågor om Crown Princess Margareta som klättrare, och jag fick mycket bra och uttömmande svar, vilket gjorde det till en positiv erfarenhet.
Kajsa
Flora Linnea skriver att man har härdiga grundstammar på sina Austinrosor, det får man inte om man skickar efter från England men bor man i zon 1 - 2 spelar det säkert ingen roll, men vi andra, ja det får vara och en avgöra ?
Dag
Austin bruker mye laxa som grunnstammer. For 10 år siden fikk jeg 20 Austinroser som gave og flere lever enda i dag. Så laxa må være mere hardfør enn sitt rykte. Jeg bor i sone 4-5.
I juni besøkte jeg David Austin og roseparken de har rundt sitt utsalg i Albrighton. Det er et fantastisk anlegg og jeg brukte 4 dager bare til fotografering. En helt utrolig opplevelse.
Mange Austinroser dyrkes i USA i tilsvarende sone 3-5 i Sverige/Norge. De fleste av hans roser kan dyrkes i sone 1-2. Har du Austinroser, kan du ta stiklinger av dem. Kanskje blir de enda bedre på egen rot.
Dag
AnnammA
Jag brukar använda katalogen som ett litet uppslagsverk, och många av rosorna brukar ju även finnas i FL's katalog.
För en del år sedan, kunde man även beställa en katalog med perenna växter från Austins dotter(?)isamma utförande som rosorna, men det är slut med det, sedan länge, tror jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon