Full version: BLÅ NUNNEÖRT
kira
Efter mycket sökande fick jag tag i en planta av Blå Nunneört,köpte den i våras,problemet är att den ser likadan ut som då jag köpte den.Inte ett enda blad kommit till,själva växten ser ut som ett nystan, med rödbruna stjälkar som slingrar sig om varann i jorden.
Christer i Falköping
Den ser ut som den bör låter det som. Det händer inte så mycker med dem efter blomningstiden. Tyvärr är ju nästan alla blå nunneörter ganska svåra, så ha inte allt för stora förhoppningar om blommor på den nästa vår. Det finns en art dock, vars namn nu är fullständigt borta, som är väldigt lätt. Tyvärr så säljs den inte så ofta. Men jag håller tummarna för att din är just en sådan.
Christer.

Corydalis flexuosa är det den lätta heter.
Christer.
kira
Tack Christer.!Då hade den kanske blommat redan före köpet även om den inte såg ut så.Ska kolla på namnet om jag hittar lappen som var med i blomkrukan,har den någonstans.Hoppas verkligen att den klarar sig ,inte så lätta att få tag på, tyvärr. thanks.gif

Christer i Falköping
Enklast är nog att gå ut på nätet och köpa den där. Är det blå panda du köpt är det den lätta sorten.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon