CITAT (johannea @ 05-09-2008, 19:29)

Har oxå funderat länge på ett begangnat växthus, av ekonomiska skäl... men har ju mer jag funderat på det, blivit tveksam, de måste ju va ett helt otroligt jobb att plocka ner det, få hem det helt och sen pussla ihop det igen utan bruksanvisning

Är det verkligen värt det???
Det funkar hur bra som helst. Fick mitt 10kvm växthus av dottern som inte ville ha det kvar (det stod där när de flyttade in i sitt hus). Alla rutorna gick inte att rädda . De var silikonade fast och det tog en bra stund att skära loss dem. Men att montera ner själva stommen gick fort. Väl hemma så tvättade vi glasen rena från alger och skrapade av silikonrester med rakblad. Glasen såg ut som nya efter den behandlingen. Själva stommen rensade min man med hjälp av en stålborsttrissa på borrmaskinen. Det som sedan fattades av skruvar beställde jag från Willab. De rutor som fattades beställde jag från glasmästaren i byn för 1200:-
Kostnaden för silikon och glas gick väl på ca 1500:- Billigt för ett växthus på 10kvm.
Att resa det var lätt. Det finns instruktioner att ladda ner från Willab. Grunderna är på ett ungefär detsamma för alla växthus. Även för mitt begagnade som säkert är 30 år gammalt.