En gammal man här i trakten vill inte längre bo ensam i skogen, han är senil och har nu varit på sjukhuset ett tag. Han kommer inte hem mer. Han har en massa okastrerade katter som förökat sig hejvilt, där är minst 9 kattungar i minst tre olika storlekar. De vuxna katterna är skygga, jag har bara sett en, hon är mamma till de tre minsta. Jag har gått dit och matat dem, kände inte gubben, men han förirrade sig hit och pratade om sina katter, det blev polis första gången eftersom vi inte ens visste vem han var, och ambulans andra gången, så jag är rätt så involverad i det här och känner ansvar för katterna som nu var helt övergivna. Nu har jag fått kontakt med en släkting. Hon var där när jag kom dit i söndags och vill katterna väl men kan inte själv ta någon. Nu ringde hon mig i morse och berättade att en annan släkting hade beställt en kommungubbe eller vad det är som ska avliva samtliga katter! Hjälp! Hon visste inte om han hade varit där igår också, så en del kanske är borta redan. Nu vet jag inte vad jag ska göra, jag kan ju inte ta alla, jag har inga pengar! Jag kan tänka mig att ta hand om en, jag kan gärna ta hand om dem alla tillfälligt, men eftersom jag är arbetslös har jag inte råd att kastrera, avmaska, vaccinera osv. en hel flock katter!! Jag har varit i kontakt med kattkommando syd som inte verkar kunna göra något. Tassebo har väl två års väntetid. Är det någon som har något tips? Eller som vill ta hand om en kattunge?
Obs: jag vill inte gärna behöva läsa kommentarer i stil med „kör över dem bara“, „katter är till för att skjutas“, jag är tillräckligt upprörd ändå.