Full version: Akvarieväxter
Platinum
Nu pågår växtgallring i mina akvarier, någon akvarist på odla som kan tänkas vara intresserad av växtrenset?

Växterna har varit i akvarier med svag belysning, har fått gödning i form av PMDD, ej bortskämda med co2. Snäckägg kan finnas, gott skick utan alger.

Växtbyte eller en symbolisk summa+frakt var väl vad jag hade i tanken.

Just nu har jag avklarat första akvariet och vet det finns en del toppskott av Ludwigia repens (runt 10st a´10cm) och ännu fler toppskott av Micranthemum umbrosum (runt 25 st a´10cm).

Uppdaterar med vad som tillkommer vartefter gallringshögen ökar.
Platinum
Dagens gallring tingad.

Söker du nått speciellt i akvarieväxtväg så kan du ju alltid lägga in en förfrågan i den här tråden och med lite tur har jag det du söker (eller kan tipsa om var du kan få tag på den).
Lars-Olof Arvids
Lite Ludwigia och Micranthemum skulle inte vara fel så småningom. smile.gif Själv har jag massor av flytormbunkar (Ceratopteris thalictroides), Limnophila sessiliflora och javamossa om någon är intresserad.

Olle
hogsatra
Jag är intreserad om det blir några växter över då mina fiska äter upp alla mina växter. Det är ingen på forumet som bor i närheten av mig som vill överta en mal , då jag har för många.
Chamomille
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 28-08-2008, 08:12) *
Lite Ludwigia och Micranthemum skulle inte vara fel så småningom. smile.gif Själv har jag massor av flytormbunkar (Ceratopteris thalictroides), Limnophila sessiliflora och javamossa om någon är intresserad.

Olle

Flytormbunkar? Hur ser dom ut? Låter roligt.
Platinum
hogsatra vad har du för fiskar?

Kommer att göra en gallring till veckan, så om L-O Arvids fortfarande är intresserad så kan jag tänka mig byte mot Ceratopteris thalictroides.

Kommer även att finnas Blyxa japonica om det låter intressant för nån.
hogsatra
Jag har massor med olika fiskar i mitt akvarium bla guppi, platy, dvärgciklider, tetror, rasbora och gurami mm
Bosse56
Hej!

Är helt ny (idag) på detta forum och gör antagligen helt fel nu. Men hur som, jag är intresserad av akvarieväxter då jag håller på att starta upp ett 150 liters kar. Har ni växter att sälja så hör av er.

e-mailadress: boo.sigfridsson@comhem.se

mvh / Bosse
Platinum
CITAT (Bosse56 @ 25-10-2008, 22:02) *
Hej!

Är helt ny (idag) på detta forum och gör antagligen helt fel nu. Men hur som, jag är intresserad av akvarieväxter då jag håller på att starta upp ett 150 liters kar. Har ni växter att sälja så hör av er.

e-mailadress: boo.sigfridsson@comhem.se

mvh / Bosse

Ska fixa lite i akvarierna till nästa vecka igen, skicka ett PM du så hör jag av mig med vad jag har sen.
Paniman
Hejsan!
Vilka olika växter har du att sälja? =) Kommer förmodligen köpa en hel bunt :)
Mvh Axel S Blomqvist
swiddalla
Hejsan!
Jag har precis startat ett akvarium och skulle behöva köpa in lite mer växter.
Någon som har lite den vill bli av med? ..kanske lite rens från ditt akvarium när du gallrar ur?

Hör gärna av dig, min mail är pag_fran_skane@hotmail.com
mvh Daniel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon