råse-marie
Jag söker någon som har erfarenhet av dövhet och barnuppfostran.
Skulle vilja har lite råd och tips av den personen som har erfarenhet ( gärna egen upplevd sådan )
dels om "livet " och vad man kan få för hjälpmedel .
Pm:a gärna mig så kan vi prata lite mer privat.
kompiskram.gif
*Stintan*
Lite märklig rubrik tycker jag, det är väl klart att döva kan ta hand om barn. Det är ju teckenspråk som gäller då. Om det nu är en döv förälder du talar om så kanske du hittar något här:CODA
blomkronan
Måste oxå få påpeka att själklart kan en döv ta hand om ett barn!! som sakt lite mäklig rubrik. utveckla vad du menar???
råse-marie
Jag förstår att många har blivit fundersamma över min rubrik. confused.gif
Men saken är den att jag bara vill kolla på möjligheterna för en döv med hjälpmedel mm inte genom någon hjälpcentral utan personen ska ha upplevt det själv för att bätttre kunna förstå vad jag vill med det hela.-
Tyvärr är det inget som jag vill prata om på öppna forumet utan mer privat om det finns någon som har den erfarenheten och kan dela med sig .
Tex hur man kan lösa olika situationer som uppkommer.

Kan tillägga att JAG inte tvekar en sekund att man med dövhet kan ta hand om barn ! tummenupp.gif
*Stintan*
Men kollade du inte länken du fick? Där kan man säkert få kontakt med människor som har erfarenhet av detta.
Platinum
CITAT (råse-marie @ 26-08-2008, 13:31) *
Jag förstår att många har blivit fundersamma över min rubrik. confused.gif
Men saken är den att jag bara vill kolla på möjligheterna för en döv med hjälpmedel mm inte genom någon hjälpcentral utan personen ska ha upplevt det själv för att bätttre kunna förstå vad jag vill med det hela.-
Tyvärr är det inget som jag vill prata om på öppna forumet utan mer privat om det finns någon som har den erfarenheten och kan dela med sig .
Tex hur man kan lösa olika situationer som uppkommer.

Kan tillägga att JAG inte tvekar en sekund att man med dövhet kan ta hand om barn ! tummenupp.gif

Undrar du över vad det finns för hjälpmedel för döva? Om det finns speciella hjälpmedel just när det gäller relationer mellan en döv vuxen och ett litet barn?

Kanske du tänker på den här typen av hjälpmedel som exempel? http://www.earstore.se/kategori48-Hjalpmed...llman-Visit.htm
råse-marie
CITAT (*Stintan* @ 26-08-2008, 13:59) *
Men kollade du inte länken du fick? Där kan man säkert få kontakt med människor som har erfarenhet av detta.

tack jag såg den smile.gif
råse-marie
CITAT (Platinum @ 26-08-2008, 14:59) *
Undrar du över vad det finns för hjälpmedel för döva? Om det finns speciella hjälpmedel just när det gäller relationer mellan en döv vuxen och ett litet barn?

Kanske du tänker på den här typen av hjälpmedel som exempel? http://www.earstore.se/kategori48-Hjalpmed...llman-Visit.htm

tack för länken , jag vet att det finns många hjälpmedel .
Vad jag är ute efter är mer att prata med någon som är döv och som har barn.
Hur den personen har upplevt / upplever sin situation som förälder.
Svårigheter som kan möta en döv som kanske inte finns för en hörande och hur man isåfall kan lösa det .

Boxer
Här finns ett forum för döva.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon