uno
Har varje år problem med växthustomaterna. En bra bit upp på stammarna blir det brunt- ett fint brunt puder några decimeter och runt stammarna. Ovanför angreppet förs en tynande tillvaro. Vad är det för angrepp. Går det att förhindra eller i vart fall stoppa upp?
uno
CITAT (uno @ 26-08-2008, 10:17) *
Har varje år problem med växthustomaterna. En bra bit upp på stammarna blir det brunt- ett fint brunt puder några decimeter och runt stammarna. Ovanför angreppet förs en tynande tillvaro. Vad är det för angrepp. Går det att förhindra eller i vart fall stoppa upp?

Finns det inget svar på frågan kanske har jag formulerat mig oklart.
Bassam
[attachment=23390:r_spindel.jpg]Du vet att det är mycket svårt att bestämma men jag tänker mycket och lösa på mina böcker för att hjälpa dig och jag hoppas att du svara för att hittar lösning med mina kompisar på rummet:
1 det är röd spindel som sina skadad ser såmen jag tycker om du jamför med din skador, det finns många metoder som bekämpa spindel, och om du inte bekämpa , de öppna vägen till Svamp skador. I alla fall om man rensa skadad delar och bränna de , och vattnar och gödsla bra, växter blir starka och låta inte ohyra och sjukdomar attackera dem, och man har växthus rensa och bränna allt delar som känna att de mår inte bra plus sprider svavel i hela växthus,
H:Bassam

[attachment=23387:röd_spindel_1.jpg]--[attachment=23388:röd_spindel_2.jpg]--[attachment=23389:röd_spindel_3.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon