|
Full version: Roligt sagt!
Tänkte att jag skulle starta en tråd med roliga uttalanden m.m som man kan få skratta åt. Jag fick mig nämligen ett par dundergarv här hemma idag.  Det första var det maken som bjöd på. "Lilleman kommer med....eeeeh....eehhh... bak.....eeehhh.... hyveln i högsta hugg!" Gissa vad "bakhyveln" var för nåt!! En brödkavel!!  Ja där ser ni en som inte varit så flitig med detta redskap uppenbarligen!  Andra dundergarvet bjöd lillan på. Hon påstod att hon tyckte att jag och hennes pappa är lika varann till utseendet.  Sen tillade hon "men den ena är flintskallig och den andra är som Rapunzel!" Jag frågade om vi var lika tjocka också...ja det tyckte hon, men den ena var tjock och den andra var smal sa hon sen!  Tilläggas kan väl att jag och maken antagligen är ett så omaka par utseendemässigt som man nånsin kan bli.
Eva-Helene
26-08-2008, 20:04
Min äldste, då 7-8 år, gick tillsammans med sin pappa på en skogsstig på väg för att fiska. Plötsligt stannar pojken så att pappan krockar med honom "Men varför stannade du så där" sa pappan irriterat. "Jag tänker!" svarade sonen lika irriterat.
Aqvakul
26-08-2008, 20:05
Barns begreppsuppfattning är inte riktigt "färdigutvecklad" - önskan att finna likheter visar dock på socialt tänkande.
CITAT (Eva-Helene @ 26-08-2008, 21:04)  Min äldste, då 7-8 år, gick tillsammans med sin pappa på en skogsstig på väg för att fiska. Plötsligt stannar pojken så att pappan krockar med honom "Men varför stannade du så där" sa pappan irriterat. "Jag tänker!" svarade sonen lika irriterat.   CITAT (Aqvakul @ 26-08-2008, 21:05)  Barns begreppsuppfattning är inte riktigt "färdigutvecklad" - önskan att finna likheter visar dock på socialt tänkande. Ja hon motiverade det på nåt sätt som jag inte riktigt minns nu men det var nåt med att hon känt oss båda lika länge och att det gjorde att hon uppfattade oss som lika.
Aqvakul
26-08-2008, 20:25
För sådär tjugo år sen var min då 4 - 5 år gamle son trött på storasysters tjatande om en lillasyster. Han uppfattade det, med rätta, som en slags kritik mot honom. Han avfärdade det hela med följande utläggning: " Det förstår du väl att du inte får någon lillasyster, för då måste dom ju para sig och de vill dom ju inte."
CITAT (Aqvakul @ 26-08-2008, 21:25)  För sådär tjugo år sen var min då 4 - 5 år gamle son trött på storasysters tjatande om en lillasyster. Han uppfattade det, med rätta, som en slags kritik mot honom. Han avfärdade det hela med följande utläggning: " Det förstår du väl att du inte får någon lillasyster, för då måste dom ju para sig och de vill dom ju inte." Den var en höjdare!
Aqvakul
27-08-2008, 10:45
Jag har en kompis som är från England och som trots minst 30 år i Sverige fortfarande bryter friskt, vilket går lite förlorat här. Han satt i alla fall i sin trädgård ordentligt tillbakalutad och fällde följande kommentar: "Jag hatar myrorna. De är som tyskarna, flitiga och arbetssamma."
skogstroll
27-08-2008, 10:49
hoho. här är en annan språkförbistring: En gammal kompis hade vart med några polare i Tyskland på en campingplats där det var en sån där gemensam duschlokal. För att "make conversation" med tyskarna så att säga, så tvålade han in sig, sträckte på armarna och åmade sig, och sade högt och förnöjt "seer schön" (han menade nog att det var skönt att duscha) .... ja ni kan ju förstå vad tyskarna trodde om honom... med reservation för tysk stavning...
Myosotis
27-08-2008, 11:19
Kul tråd! Jag samlar på felsägningar, så jag tror inte jag ska börja skriva här, för då kommer jag bara att tråka ut er. Men jag ska läsa! CITAT (Magdis @ 26-08-2008, 20:47)  "Lilleman kommer med....eeeeh....eehhh...bak.....eeehhh....hyveln i högsta hugg!" Det har hänt mig ett par gånger också att jag inte kommer på ordet brödkavel, har då använt uttrycket "den där som man slår sin man i skallen med när han kommer hem sent" istället, alla förstod precis vad jag menade. (Obs! Skämt! Hoppas ingen känner sig förtryckt nu eller nåt sånt!)
CITAT (Myosotis @ 27-08-2008, 12:19)  Kul tråd! Jag samlar på felsägningar, så jag tror inte jag ska börja skriva här, för då kommer jag bara att tråka ut er. Men jag ska läsa!  Jooo gör gärna det, jag kommer inte alls att bli uttråkad! Och om någon annan blir det är det ju bara att låta bli att läsa!
Sussie F-Flower
27-08-2008, 11:45
Jag tycker också att det här var en kul tråd! Bra idé Magdis!Jag läste några journalgrodor som fick mig att skratta gott häromdagen.... Det räckte med att läsa några stycken så rann tårarna.  Många är gamla så ni får väl sortera bort dessa då, eller läsa i omgångar... Bifogar länk: http://www.avigsidan.com/avigsidan/avigt011a.html
CITAT (Sussie F-Flower @ 27-08-2008, 12:45)  Jag tycker också att det här var en kul tråd! Bra idé Magdis!Jag läste några journalgrodor som fick mig att skratta gott häromdagen.... Det räckte med att läsa några stycken så rann tårarna.  Många är gamla så ni får väl sortera bort dessa då, eller läsa i omgångar... Bifogar länk: http://www.avigsidan.com/avigsidan/avigt011a.htmlHar inte skrattat så mycket på evigheter. TACK!
 ojojoj nu har mina skrattmuskler fått arbeta
Myosotis
27-08-2008, 19:50
CITAT (Magdis @ 27-08-2008, 12:26)  Jooo gör gärna det, jag kommer inte alls att bli uttråkad! Och om någon annan blir det är det ju bara att låta bli att läsa!  Okej då... kan ju inskränka mig till en om dagen eller så. En favoritfelsägning, hört på radion: "Män har större kvinnor än hjärnor." Sagt av en man. Skulle förstås vara: Män har större hjärnor än kvinnor. Vilket jag i och med detta uttalande tillåter mig att tvivla på...
Sussie F-Flower
28-08-2008, 23:38
CITAT (Myosotis @ 27-08-2008, 20:50)  Okej då... kan ju inskränka mig till en om dagen eller så. En favoritfelsägning, hört på radion: "Män har större kvinnor än hjärnor." Sagt av en man. Skulle förstås vara: Män har större hjärnor än kvinnor. Vilket jag i och med detta uttalande tillåter mig att tvivla på...   Hahaha, -ja... det kan man ju tolka på ytterligare olika sätt... det vore väl bedrövligt om kvinnorna skulle vara mindre än hjärnorna.... hihihi Jag har sagt en knäpp sak idag. Pia L (från odla) har varit och hälsat på mig idag. Vi har träffats för första ggn och vi har ätit lunch och bytt fröer och gått omkring hemma hos mig, ute i spöregnet och tittat på mina blommor... Jag har några orkidéer ute, så vi stog och småprade om dessa.... ... sedan gick vi in och tittade på orkidéerna inne i mitt tv-rumsfönster... Jag pekade på en stoorblommig (12blommor) vit phalaenopsis, och så sade jag till Pia, med stor kärlek i rösten: "-Och det däär, är min allra första orkidé! Den fick jag för många år sedan när jag fyllde 47!" (???!!!) Pia tittade frågande i mina ögon, skrattade och sa: "Mää, men hur gammal är du NUU då?" -46, svarade jag... jag fyllde ju 46 i början på sommaren...!!!! (ja, herregud, vad virrig man är... man kan tro att man är 86!) Jag hörde själv hur tokigt det blev och vi brast i skratt båda två.... Jag fick ju den av målvakterna i fotbollslaget som jag spelade i för några år sedan sedan, när jag fyllde 40!
Sussie F-Flower
28-08-2008, 23:56
I Sundsvall har vi en lokaltidning med en redaktör som ibland kan vara helt galet rolig!!! Han skrev för något år sedan en egen insändare (i sin egen tidning) som handlade om vad språk kunde vara roligt och hur konstigt det kunde låta på olika språk... Läs på svenska: "Tre häxor tittar på tre Swatchklockor. Vilken häxa tittar på vilken Swatchklocka?" Samma fras på engelska: "Three witches watch three Swatch watches. Which witch watch which Swatch watch?" Försök att säga det högt utan att vricka tungan om ni kan!!!
Myosotis
29-08-2008, 08:40
För några år sedan bestämde sonen till en kompis, som tyckte det var outhärdligt tråkigt med vuxna som bara fikade och pratade i all evighet: “Nu går-hem vi!!”
Nostalgia
29-08-2008, 11:52
[quote name='Magdis' date='26-08-2008, 20:47' post='887012'] Tänkte att jag skulle starta en tråd med roliga uttalanden m.m som man kan få skratta åt.  MAGDIS det har jag gjort, både  och Kul tråd du startat
Myosotis
30-08-2008, 21:35
Hört på P1 alldeles nyss: Och här i studion, som har en halsinfektion,...
CITAT (Myosotis @ 30-08-2008, 22:35)  Hört på P1 alldeles nyss: Och här i studion, som har en halsinfektion,... Var sitter halsen på en studio då?
blomkronan
30-08-2008, 21:56
Min son (idag 13 år) var 7 år då satt i soffan och nickade till, jag sa åt honom att gå och lägga sig då svara han... Neeeeej, mamma jag är för trött för att sova!
Sussie F-Flower
02-09-2008, 11:53
Ja, det finns många roliga meningar som sagts. Jag kom att tänka på min lilla mango som jag satte kärnan av den 25/6 i år. Det kom upp en liten stam med tre små blad på. I sommar när den kanske var ca 6 cm, så ställde jag ut den i skuggan, men solen rör ju på sig så efter några timmar hade jag ju lyckats brännt den! Jag blev så förtvivlad och ledsen men sparade den ändå. Döm om min förvåning när det kom upp en ny stam med blad på varsin sida om den brända. Alltså det kom upp två nya! Jag blev så glad och visade den för min 14-årige son och berättade hur det hade gått till... Då säger han: "-Ställ ut den i solen igen, så kanske du får fyra!!!"  Men det tordes jag inte...
Härom veckan kunde vi läsa om feltolkade låttexter. Här finns en kul sajt i ämnet: Saltmannen . Min favorit är nog Queens låt "Another one bites the dust". Det tolkades "Another one fights the ducks"  - Det går ju inte att höra originalet efter denna höjdare! Edit: felstavning
Myosotis
10-10-2008, 23:47
"Volvo varslar..." är tydligen svårt att säga, har hört "Voschlo" flera gånger
Chamomille
11-10-2008, 11:14
CITAT (Chamomille @ 11-10-2008, 12:14) 
Alla har väl hört Magnus Ugglas "är det äppelfest på eran balkong??" Inte?? Det verkar lilla 6 åringen här ha gjort ialla fall och sjunger med för full hals
Chamomille
11-10-2008, 15:09
CITAT (Tobb @ 11-10-2008, 15:40)  Visst är det skojsigt  Speciellt kaninen Snuffe. Snacka om trötta
Farbror Blå
11-10-2008, 17:09
JA mAGDIS DETTA VARKUL, SKRATTADE GOTT ÅT LÄKARGRODORNA OCKSÅ=)
Min kompis hävdar med bestämdhet att han på nittiotalet hörde följande i ett EU-reportage på 3ans nyheter
" och enligt EU-presidenten Jacques Brel, har...
Till leda har jag väk tagit upp min gamla chef, som sa mycket dumt, bl a "Näe nu får ni sluta klaga på nedskärningarna, ni får rätta pungenefter matsäcken!
och även, i ett anfall av att vilja verka smart:
"nu genomgår vi ju ett slags metaformos..
Ingrid Zon3
16-10-2008, 21:28
Vi satt och pratade om eniros (då) nya flygfoton vid fredagsfikat på jobbet och resonerade om hur aktuella bilderna var. Någon hävdade att de var flera år gamla, varpå jag säger:
Nähä, det kan dom inte vara, för man kan se min häck!
...
(den var nyplanterad, häcken alltså)
Red Top
16-10-2008, 21:32
CITAT (Ingrid Zon3 @ 16-10-2008, 22:28)  Vi satt och pratade om eniros (då) nya flygfoton vid fredagsfikat på jobbet och resonerade om hur aktuella bilderna var. Någon hävdade att de var flera år gamla, varpå jag säger:
Nähä, det kan dom inte vara, för man kan se min häck!
...
(den var nyplanterad, häcken alltså)
Chamomille
16-10-2008, 21:37
CITAT (Ingrid Zon3 @ 16-10-2008, 22:28)  Nähä, det kan dom inte vara, för man kan se min häck! Här är fotona ungefär drygt 3 år för man kan se vår kontainer på tomten som stod där under sommaren.
Myosotis
30-10-2008, 20:57
De är så utspridda, mina samlade felsägningar, så jag hittar inte hälften och glömmer hela tiden bort dem. En del är ju inte så roliga i skrift heller som när man hör dem på radion, som den jag hittade nyss: Ett djupt lågtryck mellan Island och Glööö! ... Grönland.
Myosotis
05-01-2009, 12:57
Väderleksrapporten alldeles nyss: Vustostvästkusten
Kommunalrådet i Lerums kommun var och vinterpratade i P4:an förra veckan, vilket blev känt enbart för att han sa sanningen, för en gång skull: de hittade INGET Undrar om han överhuvudtaget är medveten om denna fatala och freudianska 'felsägning'.
Myosotis
06-01-2009, 10:10
 Kan inte öppna länken!
Vad märkligt, här är det inga problem. Något insticksprogram som du kanske saknar Myosotis?
Myosotis
06-01-2009, 19:43
ja, eller så går det bara för sakta just nu. Ska testa igen senare.
Chamomille
06-01-2009, 19:45
Myosotis
06-01-2009, 19:48
Konstigt. Camillas kan jag lyssna på. Men Cillas liksom poppar tillbaka till sr´s förstasida hela tiden.
Men vad bra att det funkar ändå med länken som Camilla la in, för mig funkar inte det hon la in alls
Myosotis
06-01-2009, 19:52
Vad skumt.
Chamomille
06-01-2009, 20:06
CITAT (Myosotis @ 06-01-2009, 19:52)  Vad skumt.  [attachment=29202:skum.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|