Full version: Kanske inte husdjur..
Gunilla T
[attachment=23269:DSCN05640001.JPG]..men får jag bjuda på en bild av mina "bagsie boys" Helmer, Musse och Piggen! Den lilla byggnaden som syns på bilden är baggarnas sommarhus. Annars har dom tillgång till "eget rum" i ladugården där de sovar varje natt.

Sommarhuset använder de sig av när det regnar och för att söka skugga i om solen blir för varm.
Wilmer
Mysiga HUSDJUR, för de räknas som det faktiskt. Kommer det närbilder? flirting.gif
Myosotis
Fin bild! Klart det är husdjur! Berätta gärna mer och visa fler bilder!
Gunilla T
Jaså...jaha..kallas de för husdjur? ... visste jag faktiskt inte.

Jag tycker det är så trevligt med baggar, de går här och mumsar och idisslar (ser ut att vara skönt) och har inga som helst problem i världen så länge de får beta...mycket rogivande att titta på för stressade nutidsmänniskor.

Nytta gör dom också som gräsklippare och jordförbättrare. Ville ge några baggar ett gott liv - de blir sällan långlivade hos fårfarmare - det enda dom inte har är tackor men det går väldigt bra med de tre tillsammans.
Jan Lindgren
Hej!
Baggar är naturligtvis husdjur. De kan vara mycket trevliga. Jag har haft en men han bräkte så mycket på mornarna så jag gav bort honom till en som hade tackor. Jag tror att han blev mycket glad åt sin nya uppgift. Det intressanta var att se honom slåss med en lamahingst. Laman spottade och baggen stångades och ingen begrep vad den andra menade.
MVH
Jan Lindgren
Myosotis
CITAT (Jan Lindgren @ 27-08-2008, 20:05) *
Laman spottade och baggen stångades och ingen begrep vad den andra menade.

giggle.gif Det måste ha sett kul ut.
Nostalgia
Jag har också haft får tidigare, fem tackor en bagge också vart det några lamm wub.gif
Nog räknas dom väl som husdjur biggrin.gif och dom var som du skriver Gunilla T rogivande att titta på. Vår bagge Petter tyckte dessvärre inte om människor av det manliga könet så min man fick sig några rejäla blåmärken efter hans horn, men när jag eller någon av våra barn kom in till honom var han lugn som en filbunke giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon