Azur
Nån som kan tipsa om var man skulle kunna få tag i billiga bondsyrenplantor i norra stockholmstrakten?
Skall plantera en 30m lång häck.
hjärtegull
Har du möjlighet att ta dig till ett Blomsterland så kan du beställa häckplantor där i slutet av september, början av oktober. Har för mig att 10 plantor kostar typ 129 spänn eller något sånt.

Det går väl inte att få det billigare? : )
Azur
Vi har ett Blomsterlandet hyfsat nära (Bromma), och 129/10 låter betydligt trevligare än nästan 100:-/st som närmsta plantskolan tar... Så jag tackar för tipset!
Sommartorparn
Hör bland vänner, bekanta och grannar om du får gräva upp rotskott. Alla som har syrener har rotskott som dom gärna blir av med.

Har du tur så får du ihop syrener med lite olika nyansfärg på blommorna. Det finns en jättefin sådan häck vid Skarpnäcks koloniområde, söder om stockholm. Kunde aldrig tro att den vanliga bondsyrénen kan finnas i så många olika nyanser innan jag såg den häcken! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon