Wilmer
Nu har jag undrat i flera veckor. VAD är det som gnisslar i trädstammen??? Det är ett levande träd med flera hål in i gamla grenfästen. Ett tag satt en rovfågel och väntade utanför i grannträdet, så jag tror att det är något "ätbart" som låter. Det låter lite som en fläkt som håller på att skära. Jag har inte sett någon fågel flyga in eller ut, men det är väl det troligaste att det är fågelungar? Eller? Jag blir tokig om det bara slutar en dag och jag inte får veta vad det var wacko.gif
Gossen Ruda
Har ingen aning men kommer att tänka på fladdermöss. Ungar alltså. Du får hålla utkik på natten.
Tosan
Häftigt! Du får rigga upp en kamera och försöka få gnisslet på bild.
Mina träd håller iaf truten.

Är allt okej med dig annars? Gick hemresan bra?
Wilmer
Ja, fladdermöss, det vore häftigt. Jag får kolla när det skymmer ute. Det finns ju fladdermöss, det har jag sett. Hur låter hackspette bebisar?

Tackar Tosan, hemresan gick bra! Saknar redan norrland, får inte dröjja lika länge som sist innan jag åker norröver igen. Blommar rosorna vacker nu?
Azur
CITAT (Wilmer @ 27-08-2008, 12:29) *
Hur låter hackspette bebisar?

Så här: http://www.freesound.org/samplesViewSingle.php?id=35078
Tosan
CITAT (Wilmer @ 27-08-2008, 12:29) *
Ja, fladdermöss, det vore häftigt. Jag får kolla när det skymmer ute. Det finns ju fladdermöss, det har jag sett. Hur låter hackspette bebisar?

Tackar Tosan, hemresan gick bra! Saknar redan norrland, får inte dröjja lika länge som sist innan jag åker norröver igen. Blommar rosorna vacker nu?

Ja, jag ser fram emot att träffa dig senast nästa sommar igen! smile.gif
Nu blommar de flesta av mina rosor, men det har varit rejält blött väder så många knoppar har ruttnat innan de orkat slå ut... Utgrävningen är iaf färdig nu, så nu återstår planteringen smile.gif
Wilmer
Jaaa, hurra!! thanks.gif bravo.gif Det är hackspette bebisar wub.gif Då får jag genast hänga ut talgbollar.
Wilmer
Här har de bott, nu är det tyst, så de är nog utflugna.

gnisselträdet.jpg

hål i gnisselträdet.jpg

amaira
Så det var hackspettebebisar! Vad roligt!! smile.gif
Monaxe
Så skönt att få svar på den funderingen!
Wilmer
Ja, men nu vill jag ju se dem också crazy.gif Har hängt ut talgbollar. Har sett en störrehackspett, vuxen. Har även sett gröngöling, men de kanske inte låter som den större ens som barn, då var det den större som hade bo i trädet. Verkar ju som om de gjort sina egna bohålor eller vad tro ni?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon