Fröken Gredelin
27-08-2008, 16:46
Hej!
Här har ni en som inte kan ett skavtt om blommor o växter. Därför behöver jag Er hjälp!
I november skall jag gifta mig och färgtemat är turkos. Jag har bestämt att jag vill ha vite kallor i brudbuketten men gärna något turkos också. Dilemmat är att jag har sökt efter en turkos blomsort men kan inte hitta en enda! Någon som har ngt förslag? Någo turkost måste ju finnas tycker man...
Christer i Falköping
27-08-2008, 16:51
Tror aldrig jag sett en trukos blomma. Inte ens en färgad sådan. Men om du pratar med en blomsteraffär kan de kanske genom sin grossist plocka fram något, äkta eller färgat.
Christer.
Hej
Jag är själv galen i turkosa färgen. Köpte faktiskt tre plantor turkosa vallmon tidigt i somras och planterade. Någon blomning har jag inte sett, sniglarna åt upp dom. En har tagit sig och fått mera blad. Alla lever nog men är mer eller mindre bladlösa. Så köpte jag en turkos riddarsporre (passar knappast i en brudbukett) och jag tror jag köpte något turkost till, måste fundera. Återkommer. Riddarsporren har blommat förresten.
Hälsn Tepa
Christer i Falköping
27-08-2008, 17:43
Kom att tänka på att jag faktiskt sett en turkos blomma, en tremastarblomma. Men den funkar nog inte i en brudbukett tyvärr.
Christer.
Blå bergsvallmo är turkosa (med gula "ögonfransar" i mitten) men dom blommar väl inte i november? Fast blomsterhandlaren kanske kan få tag i dom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.