Full version: Årets Perenn 2003
Kajsa
Hej alla trädgårdsvänner!
Sitter just och läser på Internet att Perennagruppen utsett Rödbladig alunrot till nästa års perenn, ett bra val tycker jag rolleyes.gif
förra våren köpte jag en hel massa småplantor av dom för att ha i framkanten av ett perennaland. I höstas när dom vuxit till sig lite var det så vackert, det gick bra med alla olika perenner+ rosor.
Så vi får hoppas det blir lite extrapriser till våren.
Nu när frosten kommit är dom röda bladen fortvarande vackra!
Alltså ett bra val av gruppen.
KAJSA wub.gif
Berith
Ja! Jag har också en sån och den är jättefin!

Bild hämtad från Perennagruppens sida.
"Här tillsammans med lammöron, röd solhatt,
kopparstarr och röllika."

Helen i Skåne
Så väldigt vacker den är. Funderar på om den skulle trivas tillsammans med vita rosor... typ Schneewitchen. Vet inte om stavningen är korrekt. blink.gif
Cilla
Min rödbladiga alunrot vill inte blomma, men bladen kommer snällt. Kanske gillar de inte trängseln hos mig. Vill de ha en hel rabatt för sig själva?

Cilla
Lotta i Gbg
De ska inte vara så svåra med att blomma. Min erfarenhet är att de blommar bättre i sol. Men de behöver också delas med jämna mellanrum, och då kan de hoppa över blomningen.
Det finns hur många olika sorter som helst nu den som är intresserad kan titta på Terra Novas hemsida kolla på Heuchera. http://www.terranovanurseries.com/pages/allplants.html

Här är några exempel:
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon