Full version: Vi har 6 små valpar!
Harvey
Nu är dom 10 dagar. Söta som socker fastän dom inte ens har öppnat ögonen. Rasen är Dansk/svensk gårdshund med 12% jack russel. Testar att bifoga bilder, fler finns i galleriet under hundar o katter.

A.JPG

C.JPG

Myosotis
wub.gif Vilka söta små tassar... och nosar...
Berätta gärna lite mer om Dansk/svensk gårdshund om du orkar. Jag känner två och de är så fruktansvärt veka, unghunden kryper på rygg för en fast de aldrig blivit slagna eller så. Är de alltid så? Antar att de blir lite tuffare av Jack-Russell-inblandningen?
Ramred
SÅ jättesöta!
Harvey
Oj då, nej jag har faktiskt aldrig träffat en vek gårshund! Små-hundar är ju inte precis kända för att vara veka... Jag skaffade min för två år sedan och är så himla nöjd, har en grandis innan och gillade inte någon småhundras precis, men ville inte köpa en till stor inklusive en minibuss... Vad sugen på en jack russell men blev avrådd eftersom jag har mina hundar lösa, dom går ut som dom vill hemma, jag ville ha en hund så utan jaktinstinkt det gick! Dessutom en som inte kräver flera timmars aktivering om dagen. Gårdshunden är just vad det låter som, en gammal lantras som man hade på gårdarna som alltiallo-hundar förr, vakt, råttjägare, lite vall, lite spår, lite jakt, ja vad man ville. Min springer inte ens efter rådjur om dom så står på åkern, hon skäller när hon ser någon komma, men alla får ett hjärtligt välkomnande när dom kommer av de gladast hundar som finns. Dom är väldigt duktiga agilityhundar och är pigga och lättlärda och med på allt, inklusive att sova under täcket, ligga i knät så fort man sätter sig, och gömma sig i bilen så att dom absolut inte blir bortglömda och lämnade hemma själv. Här stå mer: http://www.gardshund.com/
Harvey
Det gick ju så bra att infoga bilder så jag måste testa ett par till. Här är mamma Sally.

H.JPG

IMG_9483.JPG

Myosotis
De är verkligen söta. Jaha, det var ju intressant att läsa. Undrar varför just deras är så veka då. Men jättebra gårdshundar där också, de är alltid lösa på gården och springer ingenstans.
Har tittat på länken också och blev lite förvånad över att en lantras har en rasstandard, är inte det lite emot principerna?
Harvey
Det finns bara två hundraser i sverige som räknas som lantraser, gårdshunden och jag tror det är gotlandsstövaren, det betyder väl egentligen bara att det är väldigt gamla raser som har bevas..? Hittade en sida: http://www.zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=139854
Platinum
Hundvalpar är ju bara för söta wub.gif
pejori
OOOAAAA!!!! Ser inte.... ranting.gif
Inte en endaste valp ser jag!!! -fear-.gif
Nähäädå...Sådanna bilder är synerligen förbjudet att visa på forumet... crying.gif

Det går ju inte att stå emot dom dunno.gif
Frestare där -cry-.gif
Gud så sööööta!!!! blush.gif blush.gif
Harvey
Igår började några att öppna ögonen, så nästa vecka kommer det nog fler bilder. Ännu sötare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon