Lady Hamilton
Jag vet att jag fått den a växt som planta av någon (kan det ha varit Maggan H? g.gif ) Vad jag minns så var den då namnmärkt och jag märkte plantan vid plantering. Men troligtvis har namn märkningen försvunnit under något av alla blåsväder som varit Så snälla någon Vad heter växten? blush.gif
[attachment=23406:DSCN1086_kopiera.jpg]
Sussie F-Flower
CITAT (Lady Hamilton @ 29-08-2008, 10:46) *
Jag vet att jag fått den a växt som planta av någon (kan det ha varit Maggan H? g.gif ) Vad jag minns så var den då namnmärkt och jag märkte plantan vid plantering. Men troligtvis har namn märkningen försvunnit under något av alla blåsväder som varit Så snälla någon Vad heter växten? blush.gif
[attachment=23406:DSCN1086_kopiera.jpg]

Hej Lady'n!

Är det Digitalisen du menar?
Vad kan den heta mer..? Purpuraea..?
kompiskram.gif

Va???? Är fotot taget idag??? Vad fint du har i rabatten så här sent i augusti!
Aqvakul
På svenska kallas den "Fingerborgsblomma".
Lady Hamilton
slap.gif Åh! Vad dum jag har varit!!!...........naturligtvis är det Fingerborgsblomma......... shy.gif
Tack så mycket för hjälpen Sussie F-Flower o Aqvakul thanks.gif
Maggan H
Och det var inte av mig du fick den heller, jag har bara två olika Diggisar och den ena är aprikos och den andra en småblommig limegrön. Så du får forska vidare!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon