Full version: Vindruvor
Lusen
Har för första året fått vindruvor på min ranka, och det blev mycke, men det går ju inte att äta upp alla. Finns det någon som har tips vad man gör med druvorna?
jannika
va' roligt! grattis! Jag har precis satt ner min första ranka. Hur lång tid tog det innan din bar frukt?

Du kan t.ex göra egna russin. Eller vindruvsjuice, eller om du har riktigt stora mängder så är ju ett eget vin trevligt! smile.gif
Lusen
Det är 3:e året som rankan finns i min trädgård, tack för tipsen
Pontus_81
Hej, jag har en mixer hemma där man kan göra färskpressad juice och tänkte pröva detta med vindruvor. Någon som testat?
Martin_Blomberg
CITAT (Pontus_81 @ 28-06-2009, 16:06) *
Hej, jag har en mixer hemma där man kan göra färskpressad juice och tänkte pröva detta med vindruvor. Någon som testat?

Jag har Phillips juicecentrifug. Den har jag kört druvor i och det gick alldeles utmärk. Det som inte fungerar i min är saker som mango, banan och liknande med den konsistensen (trådig och mosig). Men druvsaften blev utmärkt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon