Full version: Vita liljor
Jenx
Hej
I vår trädgård så har vi ganska många stora vita liljor som från början kommer från min svärfars barndomshem. Min sambo säger att de alltid blommat fint för men nu så går det inte lika bra längre.
De flesta lyckas liljebaggarna ta även om jag är där och plockar varje dag. Ett problem är att liljorna börjar komma upp redan på hösten (ska de göra det?). Under vintern ligger du under granris och när det blir så varmt på våran att man kan ta bort det så har redan liljebaggarna varit på de flesta. Någon som har tips om vad jag ska göra?

En annan sak som händer är att en del av liljornas blad har börjat ändra form på de gröna bladen. De har liksom dragit ihop sig och blivit vågiga. Vad kan det bero på?

Är världens vackraste blommor men är rädd att de ska helt dö för det är vad de har gjort hos min svärfar. I år fick han en planta från at ha haft drygt 20 innan.
Jenx
ingen som har några råd åt mig?
ingrids
Liljor är inte min specialitet alls, men jorden kan ha drabbats av något och de kan ju få virus också.
Bassam
j
Bassam
När bladen ändra formen, det betyder att växter haft VIRUS_ på den här sätt du ska borta de och borta jorden omkring rötter, det är bra om du bränna dem.
H: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon